Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Scripting i Homeseer


Fjosepose

Anbefalte innlegg

Hei

HS-transformasjonen går sin gang, oh kan sannsynligvis returnere min uåpnede HC3 snart:-)...og har derfor noen spørsmål. 

 

1) Script editoren i HS4 er på høyde med Notepad...finnes det ikke noen bedre måte å gjøre dette på med debug-muligheter og lignende. Har søkt mye, men sanns brukt feil søkeord....

 

2) Er Big5 er grei plugin for REST, MQTT etc?

 

3) Innlegging av z-wave devicer skjønner jeg at ofte må gjøre "manuelt"...ikke noe stort problem da jeg kan dumpe alle parameter-settings fra gammelt system og knotte dem inn. Finnes det noen templates eller lignende som gjør justering av parameters mer forståelig? Hva er navnet i HS på dette?

 

 

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ZoRaC skrev:

1. tenScripting

3. En på forumet her har laget en pluging, ligger i updateren, MyZwaveParmeters. 

Takker, da prøver jeg meg på tenScripting....alltid greit å få en anbefaling fremfor å bruke timesvis på noe som viser seg å vare en blindvei👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2020 den 23.12, Fjosepose skrev:

1) Script editoren i HS4 er på høyde med Notepad...finnes det ikke noen bedre måte å gjøre dette på med debug-muligheter og lignende. Har søkt mye, men sanns brukt feil søkeord....

Du laster ned Visual Studio Community (eller bedre hvis du har). Og så bruker du tenScripting http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting/default.aspx

Programmering uten IntelliSense er jo et sant  h****te.

 

På 26.11.2020 den 23.12, Fjosepose skrev:

2) Er Big5 er grei plugin for REST, MQTT etc?

msqMQTT er en gratis plugin for MQTT.

Jeg pleier å scripte alle mine REST-behov selv for det er like enkelt.

 

På 26.11.2020 den 23.12, Fjosepose skrev:

3) Innlegging av z-wave devicer skjønner jeg at ofte må gjøre "manuelt"...ikke noe stort problem da jeg kan dumpe alle parameter-settings fra gammelt system og knotte dem inn. Finnes det noen templates eller lignende som gjør justering av parameters mer forståelig? Hva er navnet i HS på dette?

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned og installert Visual Studio 19 og tenSpripting4 for HS4 http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting4/default.aspx . Har videre fått satt opp greiene og lagt til noen DLL´er som referanse, og ellers forsøkt å gjøre som instruksjonene forteller. Har lekt meg litt også, og fått til å endre noen device-verdier fra koden, men litt på slump og flaks.

 

Visual Studio er forøvrig som cocpiten til en romferge! Tenker at ved å lese gjennom tenScripting-instruksjonene så vil det sitte mot slutten av uka😄

 

 

 

 

image.png

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2020 den 22.48, ZoRaC skrev:

1. tenScripting

3. En på forumet her har laget en pluging, ligger i updateren, MyZwaveParmeters. 

Hmm... jeg finner ingen treff på "MyZwaveParmeters" på Google (utenom denne tråden), og har også sett gjennom det som jeg antar er "updateren": https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/forum/46-plugins/ men finner ikke noe her heller. Er jeg på jordet?

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer enn så lenge ikke på HS4, sjekket i går dan jeg fant ut hva updateren er. Har lest endel forskjellig nå den siste tiden så kan nok rote litt, men mener at han venter på en stabil SDK for HS4. Ellers så er det allerede flere som har bedt på sine knær om en fungerende plugin for HS4..

 

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.