Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte oppsett fra HS4 pi til HS4?


Erlend Haga

Anbefalte innlegg

Backupen i /Tools/Setup menyen gjør den jobben helt fint. Lenge siden jeg gjorde det men mener der ble litt rot med at en måtte installere plugins manuelt etterpå, ikke noe store saker. Å ta backup med andre backupløsninger for restore på annen platform gir garantert problemer.

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, får prøve og håpe på det beste :)

 

Et annet spm. Ser at homeseer har en usb stick som både har z-wave og zigbee kommunikasjon. For meg ser det ut som om den kun kan brukes mot det amerikanske frekvensområdet.

Finnes det en tilsvarende løsning for EU, eller er det mulig å kjøre både en z-wave (Aeotec) og en zigbee (conbee2) på en og samme server?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Erlend Haga skrev:

For meg ser det ut som om den kun kan brukes mot det amerikanske frekvensområdet.

Stemmer.

 

2 minutter siden, Erlend Haga skrev:

Finnes det en tilsvarende løsning for EU, eller er det mulig å kjøre både en z-wave (Aeotec) og en zigbee (conbee2) på en og samme server?

Det finnes foreløpig ingen tilsvarende EU-løsning, enda men du kan fint kjøre Z-stick og Conbee2 på samme maskin. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo den saken biff, mange takk for info!

Greit å ha det meste av info på plass før jeg flytter systemet over. Min bedre halvdel er ikke videre endringsvillig, dette gjaldt både når vi kjøpte elbil og når vi gikk over fra konvensjonelt (bryter/dimmer) system og til smarthus løsning. Er det bare en liten feil, så skylder hun på at systemet/bilen bare er et problem, selv om det i 98% av tilfellene bare har gjort livet bedre :)

 

Alle med sitt.. :)

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Erlend Haga said:

-- 8< -- 8< --

Min bedre halvdel er ikke videre endringsvillig, dette gjaldt både når vi kjøpte elbil og når vi gikk over fra konvensjonelt (bryter/dimmer) system og til smarthus løsning. Er det bare en liten feil, så skylder hun på at systemet/bilen bare er et problem, selv om det i 98% av tilfellene bare har gjort livet bedre :)

-- 8< -- 8< --

 

"I hear you brother" -  Hieronymus "Harry" Bosch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.