Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny Homey bruker, spørsmål om 433 enheter


TomB

Anbefalte innlegg

Etter flere år med vurdering har jeg kjøpt en Homey Pro for å teste litt. Jeg har hatt HomeSeer i mange år, men selve interessen for det mer tekniske har dalt, og jeg tror/håper Homey kan være både enklere og mer brukervennlig for flere folk i familien.

 

Jeg skal nå først teste litt forskjellig før jeg gjør full overgang fra HomeSeer, så jeg ville begynne med en 433 bryter, en Z-Wave kontakt, en Z-Ware Aeotec sensor og litt andre småting. I den anledning så ville jeg sjekke om andre her bruker Nexa brytere (feks fra Clas), når jeg velger legge til Nexa enhet så kommer det ikke direkte opp LWST-605 mulighet, og jeg ser heller ingen "Generic 433 Switch". Hva har andre brukt - om dere bruker Nexa/433?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TomB jeg har i dag vært på Elkjip kjøpt meg selv en førjulsgave. Det er en Athom Homey Pro, og etter å ha lett i ca 2 sekunder etter bruksanvisning så valgte jeg "ingeniørmetoden" dvs prøve og feile uten å lese noe på forhånd. Etter å ha plugget inn Homey strømforsyning så lastet jeg ned Homey appen til telefonen, fordi jeg hadde glemt laptopen på kontoret.

Mens kona gjorde seg klar til å gå kveldstur med bikkja og meg så koblet Homey seg lett opp til mitt WiFi nettverk og lastet inn fersk programvare. Jeg sprettet opp en ny Aqara bevegelsessensor og satte den opp først. Det tok noen sekunder. Deretter fant jeg fram de 3 superbillige Nexa kontaktene fra Clas som kommer med en fjernkontroll til ca kr 249. Ved å "lytte" på fjernkontrollen så tok Homey kontrollen over kontaktene like kjapt som jeg kunne trykke på fjernkontrollen. Innen kona var klar til å gå på tur så var Homeyen satt opp mot 6 devices. SVÆRT imponerende, og all ære til Homey for å gjøre registrering av enheter av ymse slag så enkelt som mulig. 

MEN - det beste var faktisk å pusle i ytterligere et par minutter etter kveldsturen og fram til Kveldsnytt ved å sette opp min første "flow"som skrudde på et par Nexa kontakter  når det er bevegelse foran en Aqara bevegelses-sensor. 

Jeg er Homey frelst på en eneste kveld. Gleder meg til å koble på IKEA Trådfri, Philips Hue og masse annet snacks som jeg fortsatt kan ønske meg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.