Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey og Namron Dimmer 2 Z-Wave


AndersO

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Helt fersk Homey-bruker her.

Jeg har gått til innkjøp av et par Namron Dimmere 2, samt en Homey som skal erstatte mitt utdaterte X-comfort system.

Jeg sliter imidlertid med å få Homey til å registrere Dimmeren. Jeg får en feilmelding om "Det finnes ingen App for denne enheten" også legges den til som "Enkel Z-Wave enhet". Når jeg legger den til som dette, så fungerer den så jeg får slått lyset av og på, men jeg får da ikke dimmet. Jeg har installert Namron-Appen som finnes for Homey, og jeg velger "Dimmer 3-wire)" som ligger der.

Jeg har oppdatert Homey til beta-versjon av firmware (5.0.0-rc.47) etter tips fra Elektroimportøren uten at dette hjalp.

Noen som har noen tips til meg?

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det forklarer jo litt 😄 Takk for info! 

Jeg har jo v5.0 beta installert , men Namron har selvsagt ikke sluppet oppdatert versjon ennå, så da hjelper jo ikke det. 

Noen som vet når v5.0 slippes for alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Spurkis skrev:

Hmm ok, ingen andre forslag så jeg kan dimme med både app og fysisk?

Fibaro Dimmer 2. ;)

Hold inne dimmer opp og ned.

 

Ellers hvis du vil ha dimmehjul, så kan du se nærmere på f.eks. HeatIt Z-DIM og/eller Sunricher-dimmere. Andre har jo fått til Namron sine skrudimmere i Homey (mener jeg?)...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.