Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dårlig WIFI dekning


GeirN

Anbefalte innlegg

1 time siden, NilsOF skrev:

Nei, de bruker kun 2.4ghz båndet.

Det er nok noe annet som gjør at boksene isolerer seg eller deler av seg.

feil port, feil vlan, dårlig kabel er også kandidater.

men..nå har jeg kjørt en ukes tid på den ene, forrige uke brukte jeg den andre.. funker feiende flott hver for seg?

 

Forskjellige kanaler på alle ja.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PerH skrev:

Noen som kan Edgerouter X godt her da? Jeg kan jo gå kablet inn på SSH og følge med på den, om jeg kan "tail"e en loggfil når jeg skrur på begge AP'er?

Dette er veien å gå..

Standard plassering på logg i Linux er /var/log/

Nå kjenner ikke jeg noen av boksene, men jeg vil tro at løsningen ligger i de to aksesspunktene. Så en kikk i logg på disse kan muligens fortelle hva som skjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant aldri en god logg å følge med på på ERX, men for moro skyld satte jeg en stasjonær PC på tvers mellom Archerene på loftet, og skrudde på begge wifi.. Nå virker det! stødig forbindelse og telefonen skifter mellom AP'er som den skal. 

litt voodoo det som skjer i GHz området tydeligvis, men "you can't argue with success". 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.