Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer HS4 Script og feilmedling


Fjosepose

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske enkelt script hvor jeg fra event-generatoren sender over en verdi til scriptet:

 

    Public Sub Main(Parms As Object)
        'Dim hs4 as Object = hs     'ADDED BY tenScripting
        Dim Parm() As String = Parms.Split(",")
        Dim Tellerverdi As Double = Convert.ToDouble(Parm(0))
        hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi)
    End Sub

 

Jeg får deg feilmeldingen "HomeSeer    Error 1    Running script SettPresence.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation." men verdien i VDen TellerPresence blir likevel satt. Kunne sikkert bare ignorert feilmeldingen...men tenker at det er greit å få denslags bort.

 

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler en parameter. Denne:

hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi)

 

kan du endre til dette:

hs.SetDeviceValueByName("TellerPresence", Tellerverdi, True)

 

... der True sier at du oppdatere "Device Last Change" til nå-tidspunktet. "False" endrer bare verdien, men oppdaterer ikke klokka, og det kan da heller ikke brukes som trigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.