Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Finnes det en måte at Tesla kan prate med homeseer?


Anbefalte innlegg

Får min første Tesla i løpet av denne måneden. 

Prøver å finne ut om Tesla på noen måter kan snakke med Homeseer. Tenker da ikke på gjennom myhs. 
Når jeg kjører nå så bruker jeg android auto hvor jeg kan be den til å åpne garasjeporten og slå på lysene hjemme. Dette er via stemmekommando.

Noen som vet om dette kan gå med Tesla? Isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke engang klar over at Android Auto kunne åpne garasje og slå på lys hjemme. Jeg trodde Android Auto var et system for å kunne kjøre android apper på telefonen i en spesiell modus og bruke skjerm i bil som UI. Jeg var ikke klar over at den hadde noen annen funksjonalitet ut over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så vil du koble din Tesla opp mot Google assistant. 

Jeg anbefaler å søke på Tesla sine hjelpeforum for å se om dette er noe som lar seg gjøre.

 

Jeg vet at de har tatt det andre veien. Man kan via Google assistant få info om status på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eveconnect er programvare som ikke er laget av Tesla eller følger med bilen som standard. Spørsmålet blir heller om eveconnect har en kobling mot homeseer og det ser det jo ikke ut til å være. Ikke kjenner jeg til andre som lager slike integrasjoner, bortsett fra Google. Har du gjort noen forsøk med Google Assistenten direkte fra bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

2. Do I need to install any software in my car?

No. Although EVE For Tesla looks and performs much like a native app, the dashboard experience uses your car’s built in web browser.


Hvis eve for Tesla gjør dette, hvorfor kan du da ikke ta opp homeseer i en nettleser i bilen og gjøre det samme direkte fra homeseer? Hvorfor må det være noe i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.