Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mye trøbbel med Homey / Namron / Z-Wave


Snorre

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Moskus skrev:

Det er bare én Dimmer 2" og det er Fibaro sin. Namson sin Dimmer 2 heter "Namron Dimmer 2". :P 

Den er godkjent!😄 Og så er Namron sin pt ubrukelig, i alle fall for Homeyfolket så den teller ikke åkkesom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

MIn konklusjon når det gjelder Namron sin 200 Watt Z-Wave dimmer er at den "henger seg opp" etter noen dagers drift. Når dette skjer svarer den ikke på Z-Wave meldinger. Strøm av / på løser problemet til det oppstår igjen om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

 

Gammel tråd men lurte på om denne er relevant enda?

 

Bygger nytt hus, skal ha Homey også bruker jeg plejd til lys. 
 

Lurte på og gå får namron sine termostater, men ble litt skeptisk etter jeg leste denne tråden. 
 

Enten z wave eller zigbee varianten. 
 

Er det evt noen andre termostater som er anbefalt?
 

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-touch-termostat-16a-sort/4512745/Product.html

 

https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-touch-termostat-16a-sort/4512738/Product.html.no+CSS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Vekker liv i denne tråden igjen jeg.
Jeg fikk god bistand med guide av Snorre her inne:

 

Utfordringen er at jeg har måtte bytte ut 3 enheter nå og den guiden ser ut til å være utdatert da en del har skjedd på 3 år men det er like helvette med enhetene..
Så noen som har en oppdatert guide til hvordan man får koblet på nye enheter unsecure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.