Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Kranglete lys styring


GeirN

Spørsmål

Har trøbbel med en regel for å styre lys på vaskerom. 

Om man ikke har vært inne på en stund, fungerer den greit. Lyset går på og det står på i en time. 

Grunnen til at jeg valgte en time, er at det ikke slår seg på igjen selv om det nettopp er avslått. Tenkte at det ville løse seg ved å sette litt lang på tid. Kona er imidlertid inne og ute av det rommet for ofte og er ikke blid for å hente tøy i mørket. 

Eneste ide jeg har, er å sette opp en manuell bryter i tillegg. Forstår ikke hvorfor sensor ser bevegelse oftere og gir signal om å sette lys på. 

Screenshot_20201216_192350_com.brave.browser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 time siden, Moskus skrev:

Bytt denne 

image.png

 

fra "changes and becomes" til "set to".

 

Og reduser timeout'en på den hvis du kan. :)  

 

 

Her er mitt for vaskerommet i kjelleren:

image.png

 

 

 

Har du kikket på devicene og sjekket at de oppdaterer/endrer seg?

Aha, tester det. 

Har ikke helt skjønt hva de ulike premissene gjør enda. Synes de virker tilsynelatende like til til tider. 

 

Har ikke testet om sensor logger hver gang man kommer inn i rommet. Skal gjøre det. Om den er treg får jeg bytte den til en kjappere eller sette inn en ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 minutter siden, Moskus skrev:

... eller stille sensitiviteten eller timeout. Hvilken sensor er det?

Det er en rimelig Cleverio bevegelses sensor. Har ikke funnet at den kan justeres på noen måte. Valgte den da jeg kun trengte å se bevegelse. Den er også noe treg i oppfattelsen, så mulig jeg dropper å få flere slike i hus videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.