Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Temperatursensor med display


Morty

Anbefalte innlegg

Er det noen som har funnet noen små rimelige temp.målere som også viser temp i displayet?

Kjører Homey. Jeg hørte forresten Xiaomi skal rulle ut nye produkter rundt årskiftet så det forklarer hvorfor mye er merket utsolgt nå.

 

Har nå testet Cleverio (uten display) - anbefales ikke så er returnert. Oppdateres kun ved større temperaturendringer og store avvik i temp mot analoge målere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Jeg kjører HomeSeer, men tror Homey skal klare å finne disse på 433MHz.

 

Selv så bruker jeg fra Telldus (433MHz) med lite display (temp + fukt). Jeg tror du kan ha max 8 stykk. Fungerer greit for meg innendørs, utendørs,i fryser og i kjøleskap.

https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/smarte-hjem-losninger/telldus-smarte-hjem/telldus-termometer-og-hygrometer-for-tellstick-1-pk.-p50433

Endret av Guahtdim
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stigvi skrev:

På det ene bildet der den henger over en sofa og også står på et bord, virker den litt stor. Eller, enorm er vel mer riktig .......


Jeg tror ikke den er i skala. ;) 

4EB3820A-10E4-4502-A289-74FD88CE5D06.thumb.jpeg.6f6e25f00260cea191e284a3a14e02d0.jpeg
 

EDIT:

Se også sammenligning med Aqara her: 

 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 17.12.2020 den 13.21, Guahtdim skrev:

Edit: Jeg kjører HomeSeer, men tror Homey skal klare å finne disse på 433MHz.

 

Selv så bruker jeg fra Telldus (433MHz) med lite display (temp + fukt). Jeg tror du kan ha max 8 stykk. Fungerer greit for meg innendørs, utendørs,i fryser og i kjøleskap.

https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/smarte-hjem-losninger/telldus-smarte-hjem/telldus-termometer-og-hygrometer-for-tellstick-1-pk.-p50433

Må du ha tellstick for å kople opp "gamle telldus" temp.målere? Fant de ikke i telldus-appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører HomeSeer med RFXtrx433

Og jeg har også Rflink (lodde selv sender/mottager).

 

Tempmålerne dukker opp i begge. Som jeg skrev over så tror jeg at Homey klarer å finne målerne, men jeg har desverre ikke nok kjennskap til hva Homey klarer å plukke opp. 

 

Litt google fu førte meg til denne

https://community.athom.com/t/telldus-by-athom/77/13

Her snakkes det om "Wireless weather sensor" app og hake av "Alecto v3"

 

Håper det hjelper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.