Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Philips Hue - Lys på ved bevegelse og/eller når det er mørkt


Roger25

Spørsmål

Utelamper Philips Hue blir trigget via bevegelses detektor, samt at de følger soloppgang/solnedgang. Hva er dominerende? Er bevegelesdetektoren ut av funksjon etter soloppgang, og vil den bare fungere etter solnedgang.?

Endret av Moskus
"Philips Hue" var en litt for lite beskrivende tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 minutter siden, Roger25 skrev:

Utelamper Philips Hue blir trigget via bevegelses detektor, samt at de følger soloppgang/solnedgang. Hva er dominerende? Er bevegelesdetektoren ut av funksjon etter soloppgang, og vil den bare fungere etter solnedgang.?

Ja, jeg tror det er slik du beskriver det at det virker. Hvis du snakker om Hue hubben, da. Jeg ser du har oppført Telldus Live i profilen din og hvis sensor og lampe er styrt av den så har jeg ingen anelse om hvordan det virker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg ble faktisk usikker på hvordan det virker. Jeg vil vel helst tro at lys styrt av sol og bevegelse er ukompatible med hverandre. Du styrer enten lys med bevegelsesensor eller solposisjon.

Å styre med solposisjon er "fattigmanns" varianten der Hue hubben prøver å beregne når det er mørkt og lyst.
Bruker du bevegelsesensoren så får du med en luxmåler på kjøpet og da vet den via den når det er mørkt og lyst. Og jeg tror du i oppsettet kan velge om lys kun skal gå på ved bevegelse når det samtidig er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svar. Syns Appen er vanskelig å stille, da den ikke lagrer flere steder på de forandringer jeg gjør, og skal du inn å se på det igjen, blir det forandret. Jeg må bare prøve meg frem hvilket signal som har prioritet. Bevegelesdetektor, "komme hjem" eller rutinene. Det hadde vært OK med alle 3 funksjoner. 

Kan jeg styre appen (sette opp) på PC parallelt med mobiltlf., så slipper jeg å "knote" så mye, da mobiltlf. har liten skjerm og små taster.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har lagt inn Philipe Hue inn i Homey. Det fungerer veldig bra med en Fibaro bevegelse/lyssensor. Men det ser ut til at man enten må velge bevegelse eller lys i Homey (hvertfall fra samme enhet), så jeg valgte derfor bevegelse, og tid slik at lyset kun skrur seg på med bevegelse innenfor ønsket tidspunkt. Godt mulig man kan få til både og, men jeg er nybegynner på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.