Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

xNT implantat, noen som har?


Anbefalte innlegg

Har bestilt meg en xNT kit som jeg tenker å ta i bruk, men jeg sliter med å finne noen som vill implantere det. Noen som har erfaring og gjerne noen å anbefale for implantering? Gjerne på vestlandet :) Vurderer å gjøre det selv/kompis men er redd for infeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg har dessverre ingen tips å komme med, men jeg lurer på hva du har tenkt å bruke det til? :) 

 

Det skal i all hovedsak brukes som nøkkel til hjemmet, og muligens diverse sikkerhetsmulighet ting som å skru av alarm osv. Blir nok litt mer bruk etterhvert som jeg finner ut av smarte ting :) I tillegg blir det lommebok, visittkort og lagring av div jeg vill holde for meg selv og lett tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tydeligvis jeg som har huller i "allmennutdannelse om NFC-chiper", men kan en sånn chip gjøre flere ting? Jeg trodde det var en passiv sak, á la mine NFC klistremerker.

Nøkkel er fint hvis du finner en dørlås som støtter det (og din chip). Alarmselskaper liker vel stort sett kun sine egne tag'er. Enda verre blir det vel som lommebok?

 

Jeg liker konseptet. Jeg kan f.eks. ikke fordra å ha med nøkler, og når jeg ikke kjører bil så har jeg heller ikke behov for det (utenom nøkkelen til den gode sykkellåsen som er sydd fast i sykkeljakken :P ). Hvis jeg, som heller ikke bruker kontanter lenger, kunne få bakt adgangskort og bankkort inn i samme chip hadde jeg vært solgt.

 

... men dette er noe jeg faktisk velger å vente til det faktisk fungerer, slik at jeg slipper å gå med en chip i håndleddet jeg ikke kan bruke til noe. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjernelege, ikke allmennlege, men må innrømme at jeg ikke hadde hatt lyst til å implantere dette dersom det kom en pasient på kontoret. Samme system som prevensjonsstav, men i motsetning til xNT er de testet og godkjente:

 

WARNING The xNT transponder device has not been tested or certified by any regulatory agency for implantation or use inside the human body. Use of this device is strictly at your own risk.

 

Risikoen ser dog ikke ut til å være stor, men må påtar seg jo et formelt ansvar, På den annen side er jo dette noe man fint måtte kunne gjøre på seg selv dersom man vil, det kan ikke være vanskelig. Dette kommer vel sterilt, og kit'et ser jo profesjonelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Nå er jeg hjernelege, ikke allmennlege, men må innrømme at jeg ikke hadde hatt lyst til å implantere dette dersom det kom en pasient på kontoret. Samme system som prevensjonsstav, men i motsetning til xNT er de testet og godkjente:

 

WARNING The xNT transponder device has not been tested or certified by any regulatory agency for implantation or use inside the human body. Use of this device is strictly at your own risk.

 

Risikoen ser dog ikke ut til å være stor, men må påtar seg jo et formelt ansvar, På den annen side er jo dette noe man fint måtte kunne gjøre på seg selv dersom man vil, det kan ikke være vanskelig. Dette kommer vel sterilt, og kit'et ser jo profesjonelt ut.

 

Joda jeg forstår skepsisen med å implantere, men som du sier risikoen er jo minimal. Får en problemer er det jo en grei sak å få det ut også, det ligger jo greit til. 

 

Det ser ut som det blir ved hjelp av en kompis ja, har prøvd meg på noen tattovører også men de vill ikke de heller. Skal nok få det inn til slutt, mer spent på om det passerer tollen egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrick skrev:

Hvordan er det med hansker?

 

Det har jeg ikke prøvd! NFC biten har veldig kort rekkevidde men RFID virker å være bedre, skal se om jeg får testet det ila dagen. Nettopp flyttet så vet ikke helt hvor hanskene mine ligger for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hilmar skrev:

Har  du mer info om implantatet? Hvor kjøpte du det (og kommer du deg inn i f.eks USA med det?  :-) )

 

Har det både RFID og NFC?

 

Har noen som kanskje kan bruke skalpellen for meg...

 

Jeg kjøpte det fra digiwell i Tyskland om jeg ikke tar helt feil, de selger det for dangerous things i Europa. 

 

Her er produktet med info: https://digiwell.com/shop/implants/rfid-implants/252/dangerous-things-xnt-implant-comfort-kit-13-56mhz?c=85

 

Er både RFID og NFC ja, og en trenger ikke skalpell :) Settes med en allerede ladet sprøyte, som er sterilt forpakket. 

 

Regner med jeg kommer inn, håper iallefall det :P Er nok vanskelig å oppdage

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man kan også få satt inn slike hos BioNyfiken i sverige, de holder ofte medlems kvelder hvor de setter implantater (det koster litt mer enn å bare bestille selv).

Men det jeg lurer på er om det er mulig å klone ett kontaktløst busskort (fra nettbuss sør), har prøvd å fiske ut informasjon fra nettbuss selv men jeg tror ikke de forstod hva jeg mente når jeg sa at jeg skulle sette rfid/nfc implantat i hånden eller så vil de ikke at folk skal begynne å grave i teknologien de bruker.

Jeg ser at SAS sitt kort kan klones, også inngangskort til SATS kan klones.

Om noen har en kortleser liggende og vil prøve å lese ett busskort så kan jeg mer enn gjerne sende ett i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tore Andre Rosander skrev:

Man kan også få satt inn slike hos BioNyfiken i sverige, de holder ofte medlems kvelder hvor de setter implantater (det koster litt mer enn å bare bestille selv).

Men det jeg lurer på er om det er mulig å klone ett kontaktløst busskort (fra nettbuss sør), har prøvd å fiske ut informasjon fra nettbuss selv men jeg tror ikke de forstod hva jeg mente når jeg sa at jeg skulle sette rfid/nfc implantat i hånden eller så vil de ikke at folk skal begynne å grave i teknologien de bruker.

Jeg ser at SAS sitt kort kan klones, også inngangskort til SATS kan klones.

Om noen har en kortleser liggende og vil prøve å lese ett busskort så kan jeg mer enn gjerne sende ett i posten.

 

Jeg har også tenkt på dette, men jeg er usikker på hva som skjer når jeg kloner det over. Vill jo ha mer enn bare en ting. Prøvde å dra på busstasjonen for å kjøpe busskort men få de til å registerere chip i steden. Men det var såklart ikke noe slikt lengre, alt skjer på nett. 

 

Har også sett at folk har brukt sas kortet sitt, håper å få inn mitt også etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Salvesen said:

 

Jeg har også tenkt på dette, men jeg er usikker på hva som skjer når jeg kloner det over. Vill jo ha mer enn bare en ting. Prøvde å dra på busstasjonen for å kjøpe busskort men få de til å registerere chip i steden. Men det var såklart ikke noe slikt lengre, alt skjer på nett. 

 

Har også sett at folk har brukt sas kortet sitt, håper å få inn mitt også etterhvert. 

 

Ja, jeg vil tro du må klone kortet. Det er jo 2 mulige oppsett, enten er det en unik ID på kortet som lese i bussen, og når du fyller på kortet så skrives dette i en database til busselskapet som alle kortleserne er koblet opp mot.
Eller så skrives informasjonen direkte til kortet og lagres der.

Jeg vet at ett kort ikke kan brukes 2 ganger i løpet av 5 minutter så det må jo være en database som holder styr på bruken.
 jeg vil tro at man kan slenge frem hånda når man skal fylle opp og bruke kortet så lenge man får klonet det 100%.

Du kan kun ha 1 funksjon på implantatet ditt, jeg ser at flere har 2-3 stk for å dekke flere funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tore Andre Rosander skrev:

 



Du kan kun ha 1 funksjon på implantatet ditt, jeg ser at flere har 2-3 stk for å dekke flere funksjoner.

 

En mulighet er jo å clone over når en skal ta bussen for så å sette den tilbake etterpå. Tar en bussen mye er det jo stress men ellers bør det jo fungere greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så tar jeg bussen daglig så den ville blitt brukt til det formålet, men hadde uansett vært gøy å fått det til som ett proof of concept.

Har sendt en ny mail direkte til Nettbuss for å prøve å fiske etter litt informasjon.
Jeg ser på svaret jeg fikk fra Agder Kollektivtrafikk sist at de hadde videresendt det til utviklerne av mobilappen så mest sannsynlig har de ikke skjønt hva jeg spurte om.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tore Andre Rosander skrev:

For min del så tar jeg bussen daglig så den ville blitt brukt til det formålet, men hadde uansett vært gøy å fått det til som ett proof of concept.

Har sendt en ny mail direkte til Nettbuss for å prøve å fiske etter litt informasjon.
Jeg ser på svaret jeg fikk fra Agder Kollektivtrafikk sist at de hadde videresendt det til utviklerne av mobilappen så mest sannsynlig har de ikke skjønt hva jeg spurte om.
 

 

Hehe spennende, hold meg oppdatert. Busser litt om dagen jeg også i påvente av ny bil :) Men personlig vill jeg heller kun bruke den til døren hjemme, det er utrolig praktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
4 minutter siden, Moskus skrev:

Den siste der skulle jeg ha sett nærmere på... jeg har en NFC ring. Hvordan har du satt opp det?

Det er en Arduino Leonardo, som kan emulere et keyboard(og mus). Er vel også noen andre Arduinoer som kan det.

Så det den egentlig gjør er at den sjekker etter RFID-tag ID, om den er godkjent så trykker den på CTRL+ALT+DEL og skriver inn passordet og trykker på enter.

Kanskje ikke det sikreste som finnes, og mulig det finnes bedre alternativer, men det funker ?

 

Av RFID-leser har jeg brukt et RFID Shield fra Adafruit, det er litt bedre(og dyrere) enn enkelte andre og klarer å lese implantatet mitt. Det som f.eks. Kjell.com selger (og som finnes billig fra Kina) fungerte ikke med implantatet, men med alle andre tags/kort.

 

Selve koden har jeg sammensatt og redigert fra RFID og Keyboard eksempler. Deler gjerne om det er av interesse ?

 

Er helt fersk på Arduino, men er spennende! Ser for meg mye nyttig til hjemmeautomasjon også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.