Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Home Senter og Apple HomeKit?


Neccer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sånn smått startet med å leke med tanken på å gjøre huset smartere. Jeg anser meg selv som ganske oppegående på teknologi, men smarthusverden er jammen innviklet..

Jeg vil gjerne styre huset med Apple HomeKit, men det virker som det er ganske begrenset? Jeg kjøpte en Fibaro Walli Dimmer, da selgeren sa at denne var kompatibel med Apple HomeKit. Men det ser ikke ut til å stemme helt. 

Så til det jeg lurer på: Er det mulig å få dimmeren til leke med HomeKit? Kan jeg kjøpe et Fibaro Home Center og få det integrert?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neccer skrev:

Jeg vil gjerne styre huset med Apple HomeKit, men det virker som det er ganske begrenset?

Det er et spørsmål om definisjoner. Du kan gjøre litt i HomeKit alene, men veldig langt kommer man ikke. Men du kan få en smartere hjerne til å snakke med Homekit, f.eks. via HomeBridge. :) 

 

1 time siden, Neccer skrev:

Jeg kjøpte en Fibaro Walli Dimmer, da selgeren sa at denne var kompatibel med Apple HomeKit. Men det ser ikke ut til å stemme helt. 

Jeg trodde Walli kun var Z-wave, ja. Men Fibaro har produkter som er til HomeKit: https://www.fibaro.com/en/homekit/

 

1 time siden, Neccer skrev:

Er det mulig å få dimmeren til leke med HomeKit? Kan jeg kjøpe et Fibaro Home Center og få det integrert?

Jeg vet ikke om Home Center støtter HomeKit heller... Jeg tror Homey gjør ut av esken, og andre som HomeSeer, Home Assistant, OpenHAB, SmartThings, etc kan bruke HomeBridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.