Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Virker Elko Plus Super Thermostat med HS4 Pi?


e-h

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i dag det som var et fungerende Smartthings oppsett med Fibaro Z-Wave sensorer for bevegelse, dør/vindu, og vann, samt en del Elko Plus Thermostat Zigbee for gulvvarme. Etter siste oppdatering av app, cloud eller device handler vil ikke Smartthings tillate meg å sette temperatur i automasjoner. I sammenheng med det lurer jeg på om jeg heller like greit bør kjøpe Homeseer 4 Pi på romjulstilbud. Vil HS4 kunne styre Elko Plus Super Thermostat og alle funksjoner (sett temp, barnesikring, lese av både luft og gulv temperatur, osv) uten at jeg må til med mange forskjellige plugins? Skjønner at jeg trenger både Z-wave (har jeg) og en USB-stick for Zigbee. Noe mer?

Antar at Fibaro støttes bra av HS4.

Endret av e-h
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • e-h endret tittelen til Virker Elko Plus Super Thermostat med HS4 Pi?
På 30.12.2020 den 9.04, e-h skrev:

Vil HS4 kunne styre Elko Plus Super Thermostat og alle funksjoner (sett temp, barnesikring, lese av både luft og gulv temperatur, osv) uten at jeg må til med mange forskjellige plugins?

Per dags dato? Nei, det tror jeg ikke. På sikt? Helt sikkert.

 

Nå er det nok best å tenke seg å gå via deCONZ og JowiHue-plugin'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første forsøk gikk ikke så bra. Tenkte jeg skulle gjøre det enkelt og legge til et par Fibaro dør/vindu sensorer (begge v1) som hadde sluttet å virke med SmartThings etter batteriet gikk tomt for å ha noe å teste med uten at det var så stor risiko for å miste varmen i hytta. Det ble det ikke noe suksess av. Add funksjonen fant ingenting og etter mange nok forsøk gikk hele HS4 i heng. Så nå avventer jeg å prøve på ny til jeg får tak i en tilsvarende v2 sensor å teste med. Virker ikke det får jeg prøve med andre sensorer og undersøke alle logger. Trodde i grunn jeg hadde satt opp HS4-Pi riktig med Z-Stick Gen5 på Pi 3b+. Eneste jeg har fått til å virke er å nå SmartThings enheter fra HS4 og det hjelper ikke stort da ønsket er å ikke bruke SmartThings til dette

 

Hvis noen har tips til HS og Fibaro dør/vindu sensorer eller annet så er det bare å komme med dem. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, e-h skrev:

Tenkte jeg skulle gjøre det enkelt og legge til et par Fibaro dør/vindu sensorer (begge v1) som hadde sluttet å virke med SmartThings etter batteriet gikk tomt for å ha noe å teste med uten at det var så stor risiko for å miste varmen i hytta. Det ble det ikke noe suksess av. Add funksjonen fant ingenting og etter mange nok forsøk gikk hele HS4 i heng.

Kan jo tydepå at du skal kassere de dør/vindussensorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.