Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

z-wave feilmeldinger


Fjosepose

Anbefalte innlegg

Forvrengte "pakker" på zwave er ikke uvanlig.

Men her var det jo full vreng.

Prøv med en USB-forlenger-kabel for å se om det et støy/interferens med maskina/pc.

Eller det kan være for stor avstand til nodene og for lite mesh.

Hvor mange noder e det snakk om (etter nodenumrene så ser det ut som om det er ett ganske stort mesh). Avstand?

 

edit: det kan også være noen noder som jammer meshet.

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve med en forlenger og se.

 

Har en zniffer som jeg kan benyttetil å se på nettverket, så det får bli årets første smarte ting å gjøre😀

 

Ellers så har jeg vel omlag 40-50 fysiske devicer. Ble endel include/exclude forbi jeg måtte migrere fra HC2 og mange devicer satt allerede montert i bokser. 

 

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjosepose skrev:

Har en zniffer som jeg kan benyttetil å se på nettverket, så det får bli årets første smarte ting å gjøre😀

En sniffer er nesten ett nødvendig verktøy når man mener alvor med automatiseringa 🙂

Har brukt zigbee snifferen på div. rariteter flere ganger.

zwave -snifferen er planlagt, har hardwaren klar, men det blir nok ikke før jeg sitter dypt i det med ett problem 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fjosepose skrev:

Er dette normalt, eller må det noe medisin til? Spør for en venn.

Det hender jo, men skal i teorien ikke skje så ofte.  Hva er tidsperspektivet her? Er det 5 uker, så er det ikke så ille, er det 5 minutter så har du nok minst en Z-wave-node som lager "hekkan".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en NUC i3. Jeg prøvde en rpi4 som forlenger til zigbee-stikka og fikk betraktelig dårligere lqi-verdier med rpien enn NUCen.

Det bekrefter jo bare at Herrens og høyfrekvensens veier er uransakelige 🙂

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.