Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartifisere Eldre Varmepumpe med IR Kontroller


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre IVT varmepumpe som jeg har har lyst til å få bedre kontroll på enn bare å bruke fjernkontrollen. Jeg bruker i dag Home Assistant til resten av huset. Er det noen som kjenner til en ikke alt for dyr IR controller / blaster som er kan benyttes til formålet og som er enkel å integrere i HA? Eventuelt noen som har gjort noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Jørn R said:

Kort innpå, jeg bruker Sensibo Sky til en pumpe, det fungerer utmerket. Men den er dessverre ikke kategorien "billig". Har forøvrig bestilt en BlitzWolf Universal Smart Wifi IR Remote Controller, som jeg skal bruke til noe annet. Den har en bedre pris, og vil også virke til varmepumpe.

 

Har kikket på Sensibo, men det er dessverre uaktuelt med noe som ikke fungerer lokalt. BlitzWolf kontrolleren har jeg faktiske bestilt en av på Banggood da den var så billig så jeg tenkte jeg bare skulle teste det ut. Men jeg har lest litt om at den ikke er rett frem å sette opp med Home Assistant (https://www.marrold.co.uk/2020/06/flashing-blitzwolf-bw-rc1-with-tasmota.html). Man må faktisk inn å flashe den med annen firmware. Tenkt jeg skulle forsøke meg, men trenger vist en slik. Er det noen som vet om man kan få tak i en sånn fra norsk nettbutikk?

 

image.png.c799ce4247f1c1f50282c4c3e0b10f26.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.