Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Motorisert rullegardin (eller annen solskjerming)


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med integrasjon av forskjellige rullegardin/plisse og annet i HA?

 

Har sett litt på Luxaflex sine, og appen dems ser ut til å integreres enkelt i HA. Dessverre var jo prisen på disse rimelig avskrekkende! Hvor rullegardin med motor og Hub landet på 8000,-

Noe i høyeste laget for et soverom.. 

 

Ikea sine ser jo meget bra ut, og til bra pris. dessverre passer ikke målene mine vinduer i det hele tatt. Hehe. 

 

Noen som vet om andre modeller? Evnt. har gjort noe selv for å integrere noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, sbaa said:

 

 

Ikea sine ser jo meget bra ut, og til bra pris. dessverre passer ikke målene mine vinduer i det hele tatt. Hehe. 

 

 

Alt kan modifiseres. Selv har jeg fikset solskjerming med Fyrtur. Det endte med 3x60cm brede enheter hvor 2 stykk ble kuttet ned.

20210107_100254-COLLAGE.thumb.jpg.fc3ac3145e9101ec6b6e37cc9525b6aa.jpg

 

Jeg fulgte denne guiden

 

Jeg anbefaler alle som skal gjøre dette å demontere litt mer enn hva han gjør her. Selve motoren kan også løskobles. Gjør det! Jeg mistet en av mine med motoren tilkoblet og den har en helt annen lyd enn de andre. Den fungerer, men bråker litt mer. Ikke umulig at jeg på sikt må skaffe en ny motor.

 

Skjermingsmessig er jeg ikke helt fornøyd. De kunne gjerne tatt unna litt mer sol.

 

Og noen har utvidet ser jeg:

https://www.ikeahackers.net/2020/05/ikea-kadrilj-motorized-blinds.html

 

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat tilbud på Somfy også. Men det var enda villere enn Luxaflex, og en total på 9900,- Hvorfpå motor og appstyring utgjør hele 6000. 

 

Synes det er vilt hvor godt betalt de tar for disse tjenestene.

 

@Moskus Hvor bestillte du rollertrol? Og fikk du med duk og alt fra dem, eller har du modifisert noe selv? Har kontaktet dem, men dessverre ikke mottatt noe svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.