Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HC3 og Aeotec Wallmote Quad


Anbefalte innlegg

Hei

Er relativt fersk på Home Center 3 og har et lite spm.

Skaffet en Aeotec Wallmote Quad bryter som jeg tenkte å plassere ved inngangsdøra og at den brukes opp mot profilene til HC3 (Hjemme, Borte, Natt og Ferie)

Jeg har lagt til bryteren i HC3 og den kommer opp med 6 devicer, 4 av dem som brytere. (lagt ved bilde)Men hvordan assosiere knappene mot profilene? Jeg lager en block scene, men kan ikke velge hva som skjer, kun strøm.(lagt med bilde) 

 

Er det en annen metode enn scene å gjøre dette på?

Har jeg lagt bryteren til feil?

Alle råd mottas med takk 🙂

 

Martin 

hc31.png

hc32.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moskus skrev:

Jo, det er en del, men ikke med HC3... :(

 

Jeg tror du må slå opp hvordan du konfigurerer "association" i HC3. 

Det hadde du helt rett i 🙂 

Måtte sette Associations på bryter-devicen, og da funker det mot andre devicer, helt topp da jeg skal ha 1 bryter til med slike funksjoner.

 

Men, hvordan få profilene (Home, Away, Night, Vacation) som er innebygd i HC3 til å bli trigget av knappene? 

 

Martin

 

 

 

HC3 bryter.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2021 den 13.27, mandresen skrev:

Men, hvordan få profilene (Home, Away, Night, Vacation) som er innebygd i HC3 til å bli trigget av knappene? 

Hvis Wall Mote sender scenes til HC3, så kan du bruke dem som trigger. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Hvis Wall Mote sender scenes til HC3, så kan du bruke dem som trigger. :) 

 

Takker for tipset, men har prøvd, i det feltet jeg har merket 5 i posten over, så er det kun devicer som dukker opp. Og det er litt rart den ikke kan sende scenes, så kan være jeg overser noe eller det gjøres på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.