Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enheter går i dvale


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg home center lite og bruker bl.a. wall plugs for å styre ovner og en remotec sender til å styre varmepumpen..

Målet mitt er at systemet kan være automatisk, men svært ofte går noen av enhetene i dvale, slik at de ikke skrur seg av og på slik de skal. Det kan bli svært kaldt...

Har prøvd å søke på nettet for å finne en løsning, men har så langt ikke funnet noe. Noen som har  erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar!

HCL har mulighet for restart, så den har jeg brukt jevnlig.

 

Har 

 

3 wall plugs

2 motion sensors

2 popp røykvarslere

1 fibaro røykvarsler 

1 remotec til å styre varmepumpen

Og sikkert noe jeg har glemt, så det skulle være nok enheter innenfor en relativt kort rekkevidde til at rekkevidden ikke skulle være noe problem. Det er spesielt remotec og den ene wall pluggen som detter ut med jevne mellomrom.

 

Da trykker jeg tilkobles på ny i nettleseren (funker ikke i appen) og da fungerer det som oftest.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, larskheg skrev:

Skulle trodd at den burde klart det.

Ja, i en ideell verden uten vegger, tak og himlinger så skulle det gått helt fint. I den virkelige verden er det vanskeligere.

 

Zigbee-nettverket mitt er betydelig mindre enn Z-wave-nettverket. Zigbee skal ha den samme rekkevidden, men jeg måtte inn med flere enheter for at en lyspære (5-6 m avstand til gateway) skulle fungere.

 

Jeg har en teori at vi bygger hus mer skikkelig enn i UK og US (ok, det er ikke teorien, for det vet vi). Siden bygningsmaterialer påvirker range'n har vi strengt tatt "dårligere" rekkevidde her enn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2021 den 9.44, Moskus skrev:

Ja, i en ideell verden uten vegger, tak og himlinger så skulle det gått helt fint. I den virkelige verden er det vanskeligere.

 

Zigbee-nettverket mitt er betydelig mindre enn Z-wave-nettverket. Zigbee skal ha den samme rekkevidden, men jeg måtte inn med flere enheter for at en lyspære (5-6 m avstand til gateway) skulle fungere.

 

Jeg har en teori at vi bygger hus mer skikkelig enn i UK og US (ok, det er ikke teorien, for det vet vi). Siden bygningsmaterialer påvirker range'n har vi strengt tatt "dårligere" rekkevidde her enn der.

Så da vil du tro at dette problemet egentlig handler om rekkevidde, og at de hadde vært løst ved å kjøpe flere enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.