Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Beste fjernkontroll til audio og video


Guahtdim

Anbefalte innlegg

Min Philips Pronto TSU7500 synger på siste verset.

philips-pronto-ru980_1.jpg.deebdbe956615a1bab2271fe6fae2006.jpg

Hvis jeg ikke får liv i win95 maskinen og min reserve TSU7000 så trenger jeg en ny fjernkontroll.

Hva er det som er "tha shit" om dagen? Logitech Harmony eller noe i den duren? Med Pronto er jeg bortskjemt med å kunne lage alt som jeg selv vil og sette opp "hendelser" som gjør flere ting av gangen (slå på tv, stille korrekt kanal, slå på Blueray etc). Dette klarte ikke Harmony sist jeg sjekket (5 år siden).

 

Har noen noe gode forslag eller blir det å tråle Ebay etter erstatter?

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

Logitech Harmony eller noe i den duren?

Jepp. Dessverre ingen andre særlig gode alternativer.

Med mindre du kaster en haug med penger på Control4.

 

 

1 time siden, Guahtdim skrev:

Med Pronto er jeg bortskjemt med å kunne lage alt som jeg selv vil og sette opp "hendelser" som gjør flere ting av gangen (slå på tv, stille korrekt kanal, slå på Blueray etc).

Øh... har ikke dette vært mulig med Harmony de siste ca. 10 årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Øh... har ikke dette vært mulig med Harmony de siste ca. 10 årene?

Sist jeg så på det var det begrensninger på hvor mye og fra hvor. Pronto hadde ikke noe slikt. Men dette er lenge siden.

 

Jeg har funnet min TSU7000 og Win95 maskinen (Asus eee pc) som kjører ProntoNg software. Jeg er så tilbake i 00-tallet 🙂

 

Men med små unger så er vel den også snart ødelagt og da må jeg ut å skaffe noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det støtten for discrete codes. 

http://www.remotecentral.com/files/use-ir.htm#:~:text=What are discrete codes%3F,is on%2C it turns off.

 

Mulig Logitech er blitt bedre på det og. Men uansett så er krisen avverget. Takker for innspill om Logitech Harmony. Antar at man må skaffe en med Hub slik at man kan styre fra f.eks. telefonen i tillegg til fjernkontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktig plugin kan man starte en aktivitet (som det heter på Logitechsk, dvs. slå på prosjektor, subber, forsterker etc.) fra fjerntroll, mobil eller, i mitt tilfelle, fra et fastmontert nettbrett i kinoen og så vil plugin trigge Homeseer til å dempe lys, sette på ryggmassasje i kinostolene og alt det der.

 

Men servere pottis og øl får jeg ikke Homeseer til å gjøre...:(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mk1 black limited skrev:

Men servere pottis og øl får jeg ikke Homeseer til å gjøre...:(

Gutter, jeg har en plan... 

:P

 

 

1 time siden, Guahtdim skrev:

Ikke noe kinorom her. 

Er ikke det bare bedre? Du får kinorommet for deg selv! 😁

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.