Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Victor Multikill musefelle på OBS Bygg


Marhil

Anbefalte innlegg

Takk for tipset, jeg skal ha meg en ny slik.

Tatt veldig mange mus med denne. Men min er nå 4-5 år gammel og har rett og slett bare tatt kvelden. Har i ettertid sett at disse ikke tåler å stå kaldt. Min stod på et kaldtloft der det ble like mange minus som ute. 

 

 

Jeg fant en gang noen bilder på nett der en har montert inn en dør/vindu sensor inne i en slik, som varsler når den "vipper" ned en mus i boksen.

 

edit:

Ser nå at de ikke er på lager i østlandet. midtnorge og nordover. Med unntak av Larvik.

Er det noen her som bor i nærheten av en obs bygg som kunne tenkt seg å kjøpe en for meg og sende i post?

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Master Aeon skrev:

Det hadde vært kult! Det håper jeg du finner ut av!

 

Jeg har en sånn fra før av. Ikke så bra som reklamen tilsier, men det kan jo være mange ting som gjør at den ikke henretter særlig mange mus. Dårlig plassering, ikke riktig peanøttsmør, osv. :)

Jeg har hjulpen en venn som er i utlandet med å holde huset hans i Norge fritt for mus. Har satt opp ca 18 feller av 4 forskjellige slag. Har ikke testet denne Multikillen, bare slike uten strøm. Det er liten tvil om at klassisk Rapp musefelle er best. Av 9 mus er 7 gått i Rapp. 4 av de 18 er Rapp og de står tilfeldig utplassert i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Har i ettertid sett at disse ikke tåler å stå kaldt. Min stod på et kaldtloft der det ble like mange minus som ute.

 

Det er i såfall litt bummer for min den. Den skal stå i uteboden, som er inngangsportalen for mus her i huset :) Der blir det fort 10 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Marhil said:

 

Det er i såfall litt bummer for min den. Den skal stå i uteboden, som er inngangsportalen for mus her i huset :) Der blir det fort 10 minus.

Tipper det har med batteriene å gjøre. De klarer vel ikke levere nok strøm når de er kalde. Ordner du alternativ strømforsyning som er kraftig nok bør det vel gå fint å lenge den står tørt vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, petersv skrev:

Tipper det har med batteriene å gjøre. De klarer vel ikke levere nok strøm når de er kalde. Ordner du alternativ strømforsyning som er kraftig nok bør det vel gå fint å lenge den står tørt vil jeg tippe.

Ja, jeg tipper også det. Har tenkt å gi den fast strøm uansett, så vi får se hvor lenge den holder. Hvis jeg får tak i en da. Har prøvd å få tak i siden i høst, men pga museår er det utsolgt overalt ser det ut som. Så de forsvinner nok raskt til den prisen der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Har forsøkt med nye batterier på min gamle. Hjelper ikke. Har såvidt fått åpnet den og sett over, men ingen synlige problemer med irr eller dårlige loddepunkter.

Denne bruker vel kondensatorer i stor grad for å gi nok strøm vil jeg tro. Mulig de som sitter i den fella ikke er så glad i minusgrader. Det er vel slik at kondensatorer fungerer dårligere ved lave temperaturer, men hadde vært fint om det funket igjen når den får igjen varmen. Ellers blir det dyr musefelle, ja :)

 

 ... Also, electrolytic capacitors can not be used at low temperatures, below about -10 C, as the electrolyte jelly freezes

 

Endret av Marhil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Marhil said:

Jeg har hjulpen en venn som er i utlandet med å holde huset hans i Norge fritt for mus. Har satt opp ca 18 feller av 4 forskjellige slag. Har ikke testet denne Multikillen, bare slike uten strøm. Det er liten tvil om at klassisk Rapp musefelle er best. Av 9 mus er 7 gått i Rapp. 4 av de 18 er Rapp og de står tilfeldig utplassert i huset.

Det var jo interessant. Ser de koster kr 59,- for en 2-pack på Europris. Da gjenstår bare et essensielt spørsmål: Hvilken åte er mest effektiv til å lokke til seg musa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Master Aeon skrev:

Det var jo interessant. Ser de koster kr 59,- for en 2-pack på Europris. Da gjenstår bare et essensielt spørsmål: Hvilken åte er mest effektiv til å lokke til seg musa?

Ikke den plastikk-Rappen, men den tre-Rappen, alså 😉 

 

Har bare brukt peanutsmør de siste årene, det funker bra ved lave temperaturer (blir stivt nok) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort hell med nugatti og peanutsmør her også. Har en Goodnature A24 felle med co2 patron. Den har fanget mest her, den får stå utendørs, og den "banker" alt som stikker hodet inn i den. Vi bor landlig til og det er vel egentlig bare en dråpe i havet de musene den fellen tar.

 

Ryktes at en nabo har tatt 140stk før jul i garasjen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Master Aeon skrev:

140!? Holy sh... for en massakre...

Da jeg vokste opp på landet for 35 år siden, så gikk  det hull på en silo på nabogården. Det eksploderte i rotter og mus og bonden skøyt dem med hagle. En dråpe i havet selvfølgelig, men fascinerende for oss kompisene å se 3 rotter bli til kjøttdeig inne i et hjørne 😬

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.