Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mangler data fra Tibber


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke data fra Tibber og det stoppet opp ca kl ni i dag. Er det noen som vet ut i fra feilmelding nedenfor om dette er pga Tibber eller er det noe hos meg? Tok en omstart uten at det hjalp.

Hurra for kryptiske feilmeldinger ........

 

2021-01-13 10:34:17 ERROR (MainThread) [graphql_subscription_manager] Connection is closed, too many concurrent sockets for token
2021-01-13 10:34:17 ERROR (MainThread) [graphql_subscription_manager] Connection error
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/graphql_subscription_manager/__init__.py", line 101, in running
msg = await asyncio.wait_for(self.websocket.recv(), timeout=30)
File "/usr/local/lib/python3.8/asyncio/tasks.py", line 494, in wait_for
return fut.result()
File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/websockets/protocol.py", line 509, in recv
await self.ensure_open()
File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/websockets/protocol.py", line 812, in ensure_open
raise self.connection_closed_exc()
websockets.exceptions.ConnectionClosedError: code = 1011 (unexpected error), no reason

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dem en melding i appen og be dem låse opp. Men ja, antallet "concurrent sockets" er litt for lavt i mine øyne, men så lenge programvaren oppfører seg pent (og ikke starter nye og nye pga en eller annen bug) så går det stort sett fint. Det er sjeldent nå vi ser den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Moskus skrev:

men så lenge programvaren oppfører seg pent (og ikke starter nye og nye pga en eller annen bug) så går det stort sett fint

Jeg bruker Home Assistant sin offisielle integrasjon mot Tibber så den har jeg ikke kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret fra Tibber er at dette er min egen feil og noe de ikke kan løse opp i. De mener jeg har startet opp for mange Home Assistant, men jeg antar ingen har vært inne hos meg og satt opp en ny RPi. Mer nærliggende er at noen andre bruker min token, men neppe det heller........

 

Sukk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok relatert til tibber-integrasjonen i home assistant, tipper den setter opp parallelle spørringer (i nye socketer) mot tibber (som av en eller annen grunn ikke avsluttes), og som feilmeldingen over tilsier tillatter ikke tibbers server dette. Han som vedlikeholder den add-on-en er vel her på forumet, så han kan sikkert gi mer info.

Edit: men som nevnes over her, så er det enklere om man har sin egen lokale HAN-modul, da slipper dataene å gå via internett, og du beholder de private.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde uten at Home Assistant ble stoppet, men det finnes jo en mulighet for at den har startet på nytt hvis noe har skjedd som den ikke kom ut av på andre måter. Men det må i så fall ha skjedd uten at jeg la merke til det. Dessverre har jeg ikke loggen lenger fra i går. Skal ta vare på den hvis det skjer på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enkelt teste at Home Assistant lukker sockets ved restart.
Du har maks to tilkoblinger.
Start streaming på https://developer.tibber.com/ (Da bruker du totalt to med den som brukes i HA)
Så kan du starte Home Assistant på nytt et par ganger.
Meld gjerne i fra om de ikke lukkes, men jeg har testet det en del her.

Et triks er å lage ny access token, da lukkes alle åpne tilkoblinger.

Endret av daniel.h.iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.