Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

BLAlarm eller annen løsning for tidsstyrt event?


Andreaz

Anbefalte innlegg

Hei,

Slik jeg har forstått BLAlarm (plugin fra Blade) så skal jeg kunne bruke den til å starte eventer..

Men har søkt etter en guide, men den er fraværende, og knapt noen svar fra han på HS sitt forum på den plugin.

Får satt alarmer i plugin, men den starter aldri eventer.. dvs, jeg vet ikke hvordan det aktuelle eventet skal settes opp :) 

 

Ønske: Sette x lys i y rom til en gitt prosent, hvis lyset er avslått, på skoledager :) 

Noen som har tips/løsning på noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Andreaz skrev:

 

Ja, enkelt og greit :)
Forsøkte meg på fridag.vb script postet av Moskus, men får bare rare feilmeldinger.. 


Da er det bare å sette det opp som et vanlig event, uten noe ekstra plugin. :) 

 

Hvis du legger ut feilmeldingene fra fridager.vb så kan vi sikkert se om vi finner ut av det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsøker vi fridager.vb først :)

 

Tatt screenshot av log, event, virtuel enhet og status-graphics.

Script er kopiert (og ikke redigert) direkte fra innlegget med fridager, og scriptet for to device her

 

takk for hjelp :)

 

 

297170204_Skjermbilde2021-01-13kl_21_12_22.thumb.png.fce9af631636fb153d7270498d1d0b3a.png

 

1830812827_Skjermbilde2021-01-13kl_21_06_42.thumb.png.d0e48080edbbe086fcfa8ad0ebc33f7e.png

 

2029249636_Skjermbilde2021-01-13kl_21_09_39.thumb.png.a2037a7020ccd10c84133b34e65ff9c2.png

2041678129_Skjermbilde2021-01-13kl_21_10_48.thumb.png.7a60f350a7536f3e2f94a7853e677e1b.png

Endret av Andreaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Scriptet tar to parametre, en for device "i dag" og en for device "i morgen". Ta en kopi av den du allerede har laget, og sett inn den bak der du har skrevet "218" med komma mellom, f.eks slik: "218,219". 

 

Takk :) Viser at det er jobb i morgen.. 
Men, jeg ble ikke så veldig mye klokere.. jeg har jo ikke en device nr. 219...?

 

Ser for meg å vise status på skjermene i huset, fra den virtuelle enheten. Og da er det jo "i morgen" som er mest aktuell, så en har mulighet til å manuelt slå over på fridag, f.eks ved sykdom, restferie osv..

Hva viser min virtuelle device nå? Er det dagens status eller status i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Andreaz skrev:

Men, jeg ble ikke så veldig mye klokere.. jeg har jo ikke en device nr. 219...?

Nei, du må lage den, og bytte ut "219" med device ref til den nye.

 

10 timer siden, Andreaz skrev:

Hva viser min virtuelle device nå? Er det dagens status eller status i morgen? 

Device Ref 218 viser i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.