Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Kobling Fibaro Smart Implant + Nor-Tec/Rawlink 12108 garasjeportåpner


Magister

Spørsmål

Hei

 

Ny hjemmeautomatiker her, med nok et spørsmål om Smart Implant.

 

Jeg var nok litt rask på avtrekkeren da jeg kjøpte Fibaro Smart Implant, og jeg innså da den kom i postkassa at det ikke var helt plug-and-play.

 

Spørsmålet mitt er om noen kan forklare meg hvordan jeg får denne dingsen til å fungere med min Nor-Tec (evt. Rawlink) mod. 12108 garasjeportåpner. Finner ikke tegninger av kortet i garasjeportåpneren verken på nettet eller i brukermanualen, men jeg har tatt noen bilder. 

 

Jeg har snart googlet meg til fant, men er fortsatt veldig usikker på hvordan dette skal kobles. Ønsker å kunne styre implanten fra Homey samt en Aqara trådløs bryter. Håper noen kan hjelpe, og snakk gjerne til meg som om jeg var en femåring, så du er sikker på at jeg forstår 🤓

 

Si gjerne fra om det trengs bilder fra andre vinkler.

IMG_7072.thumb.JPEG.17a0466d9fc996e38acac6220d36d27e.JPEG

IMG_7068.thumb.JPEG.d8cf307db0590156700761cae71391a2.JPEG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
6 timer siden, Moskus skrev:

Gjør en kjapp test. Hvis du tar en enkel ledning mellom "DOOR" og "GND", åpner/lukker porten seg da?


det var tydeligvis et veldig godt forslag, fordi det gjorde at porten åpner/stopper/lukker 👍 Hva er neste aksjonspunkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
58 minutter siden, Moskus skrev:

Koble det omtrent slik: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/6170-styre-garageport-åpner/?tab=comments#comment-72672

 

Sjekk også om det er 24V mellom "24V" og "GND", så kan du bruke det som strømforsyning ref. tegningen i linken over.


takk. Jeg tror jeg skjønner. Da blir det å handle koblingsklemme og og strømbryter (en helt vanlig som man bruker for f.eks. lys, bare for utendørs, eller?) i morgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Da er systemet satt opp.
Garasjeporten åpner/stopper/lukker når jeg trykker på bryteren og når jeg trykker på den fysiske knappen på Smart Implant. Har koblet implanten direkte til Athom Homey, gikk greit. Der stopper det for øvrig. Får ikke til å styre Smart Implant med Homey. Har gjort en range test som viste bra signal samt prøvd litt forskjellige parametere i appen. Nå er ikke dette et dedikert Homey-forum, men jeg prøver allikevel å poste innstillinger i tilfelle noen kan hjelpe. 

 

D1DE89B3-6F0C-4C84-967A-8092A817381B.jpeg

A2A62D8C-80F5-4C43-ACA6-2DC433AF444A.jpeg
 

Edit: Jeg prøvde også å lage en flow som gjør at hvis en knapp på en Aqara trådløs switch blir trykket på så skal SI toggle. Vet ikke om det er riktig måte å sette opp flowen på engang for SI, men jeg får i hvert fall følgende feilmelding;

 

1B3ECDC9-6B62-458A-8E9B-7AA0285248C1.jpeg

Endret av Magister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
3 timer siden, Moskus skrev:

Har du en enhet som kan settes "på" og "av" i Homey?


Har gått tilbake og forsøkt å koble på nytt nå. Tenkte det måtte være noe feil siden internal temperature ikke viste noe. Ganske sikker på at det skal være koblet riktig, da jeg har fått fjernbistand fra broren min som et elektriker. 
 

Nå får jeg ikke lagt til SI i Homey lenger. SI blinker bare rødt. Mulig det er for kaldt for den (-6c)? Eller feil spenning fra 24V-uttaket eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.