Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automasjoner i UI


Anbefalte innlegg

12 hours ago, Øyvind said:

Har en IKEA on/off bryter som skal slå av et par veggkontakter. 

Kan man lage en automasjon for "av" og for "på" når jeg bruker UI, eller må det gjøres i to forskjellige automasjoner?

Er det ikke enklest å bruke light.toggle (eller switch.toggle hvis det er en bryter) som handling?

Da ser den på hvilken tilstand entiteten har å setter den til motsatt. Begge veier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mathias said:

Er det ikke enklest å bruke light.toggle (eller switch.toggle hvis det er en bryter) som handling?

Da ser den på hvilken tilstand entiteten har å setter den til motsatt. Begge veier :) 

 

Mulig spørsmålet mitt er krøkkete formulert og/eller at jeg bare har oversett det mest åpenbare i UI.
(Må ta en titt på tipset til @stigvi)

Ønsker å sette opp en automasjon som inneholder flere aksjoner i en og samme automasjon. 

For IKEA bryter med to knapper:   Trykk "on" - slå på veggkontakt.  Trykk "off" - slå av veggkontakt.  Dette kun som et enkelt eksempel.   
Toggle vil fungere i mange tilfeller, men ikke i alltid, derfor mitt spørsmål.


Det er enkelt å legge disse to funksjonene i to separate automasjoner, men ikke like åpenbart hvordan man gjør det for å få to funksjoner i en og samme automasjon.

(igjen, det er mulig jeg bare har oversett det aller mest åpenbare her)

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.