Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Starte flow med Namron 2 og 4 kanalers bryter?


Kal-El

Anbefalte innlegg

Har laget noen flows for å styre lysene ut fra tid på døgnet, funker fint. Men den flowen jeg har for nattlys kunne jeg tenke meg skulle bli startet av en Namron 2 kanalers bryter. Men jeg får ikke lagt inn bryteren som et when-card i Homey. Er det en annen måte å gjøre dette på, eller er det ikke støtte for dette til Namron bryterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Axe NH skrev:

Skal komme fra som enhet under soner. Hvordan har du lagt til bryteren? 

 

Usikker på hva du mener med soner... ?

 

Bryteren ligger under "hjem" i app`n så jeg får tilgang på den for å lage en flow. Men jeg ser ikke hva jeg skal velge på when/når-kortet for å starte flow. Det jeg ønsker å oppnå er å få en flow som sier: når jeg trykker på nederste av av-bryter - start flow "nattlys".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Axe NH skrev:

Prøv å legge bryteren til et annet sted enn "Hjem". Gå inn på bryteren, trykk på tannhjulet og velg en annen sone enn Hjem. 

 

Da skal du se at den dukker opp 🙂 

 

Tror du misforstår meg. Bryteren dukker opp om den ligger som "hjem" eller "1. etg", det er ikke der jeg står fast. Jeg finner bryteren, og jeg kan opprette en flow for den enheten. Men jeg vil velge at jeg trykker på bryteren som trigger for hva som skal skje (i mitt tilfelle nattlys). 

 

Har du tips til hvordan denne flowen skulle sett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, tror jeg forstår. Du må bruke scener. Får du opp "A scene has been activated"? Så kan du velge Group x (x er bryternummer) og f.eks. press 1x. 

 

Deretter er det bare å velge hva som skal skje. Se skjermdumper fra en Namron 8 remote. 

IMG_2025.jpg

IMG_2024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den «lag en flow for enheten»-funksjonen som har kommet er litt villedende, for du lager en flow fra scratch som vanlig, og må finne frem enheten og hvilken event som skal trigges på uansett. Klassisk UX-feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Axe NH skrev:

OK, tror jeg forstår. Du må bruke scener. Får du opp "A scene has been activated"?

 

 

Er nok her jeg ikke tror du forstår, og jeg skjønner det godt nå😄 Jeg får ikke opp det valget du har der, kun de tre øverste. Mangler "a button has been pressed" og "a scene has been activated". Gjelder på min 4 og 8 kanaler. 

 

Mulig det er en bedre Namron "app" jeg burde lastet ned? Har du link eller navn på den du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Axe NH skrev:

Bruker standard Namron app. versjon 1.4.2.   

Jeg bruker versjon 1.4.0. Skulle ikke være stor forskjell på disse. Skjønner ikke helt at du får flere valg enn det jeg får opp...mulig jeg skal prøve å avinstallere en bryter og begynner på nytt.

 

Skal også se om jeg får bedre resultat med Heatit-app`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2021 den 20.41, Axe NH skrev:

OK, tror jeg forstår. Du må bruke scener. Får du opp "A scene has been activated"? Så kan du velge Group x (x er bryternummer) og f.eks. press 1x. 

 

Deretter er det bare å velge hva som skal skje. Se skjermdumper fra en Namron 8 remote. 

IMG_2025.jpg

IMG_2024.jpg

 

Fikk svar på et annet forum som hjalp meg videre. Det @Axe NH prøver å vise meg ble "sabotert" av Easyhome appen. Den hadde rappet til seg alle Namronenhetene mine når jeg satte dem opp. Løsningen ble å avinstallere dem, deaktivere Easyhome og så installere dem igjen. Da fikk jeg fram de valgene jeg manglet og kunne sette opp scener. Og det funker jo selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.