Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Opprettet ny bruker, og får nå ikke tilgang til homeseer på noen bruker


Armas

Anbefalte innlegg

Bruker HS4, og har i det siste hatt problemer med at jeg ikke får tilgang på HS mobile. Leste litt på nett og så at flere har hatt problemer med dette fordi bruker på myHS og homeseer ikke har samme passord. 

Mens jeg rotet rundt, opprettet jeg en ny bruker i homeseer, og ble så logget inn på denne. Nå får jeg ikke logge inn på verken den nye eller den opprinnelige admin-kontoen. 

Når jeg åpner HS home, får jeg bare opp denne:

image.png.203b3f734e8212dc30d4ac59ff4590bf.png

 

men får ikke logget inn med verken ny eller gammel bruker. 

 

Jeg får derimot logget inn på myHS. 

 

Noen som vet hvordan jeg kan komme meg inn i homeseer igjen?

 

Rettelse:

Jeg kommer inn med den nye brukeren, men derfra får jeg ikke tilgang til å endre brukere - for den nye brukeren er ikke admin. Trykker jeg på "Log out" kommer jeg bare til skjermbildet over. 

Endret av Armas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta en titt i users.cfg

Det står ikke akkurat i klartekst der, men gitt at den siste brukeren du opprettet er den du kommer inn med, så tror jeg kanskje at det nest siste tallet der angår tilgangsnivå.
Jeg testet akkurat, og opprettet en ny bruker, denne fikk 36, mens adminbrukeren har 31. Om du også har 31 på den første, kan du prøve å endre til dette på den siste - da får du nok fulle rettigheter på siste bruker, og kan fikse de gamle brukerne dine :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Jeg hadde ikke 31 på første, og forstod ikke mye av den teksten. Men! den filen ga meg en annen idè. Hvorfor ikke bare bytte ut den filen med en fra forrige backup og restarte homeseer?

Det funket fint. 

Nå må jeg bare finne ut hvorfor jeg ikke finner devicene mine i homseer mobiile. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen var å endre passord på HSmobile til samme passord som brukes i homeseer på admin-brukeren (de hadde samme brukernavn)

Når disse passordene er forskjellige, så kommer jeg inn i HS mobile, men ingen devicer eller eventer vises. 

 

Snodig sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Armas skrev:

Snodig sak....

Nei, det er vel faktisk helt naturlig? HSmobile (og HStouch, MyHS web) forutsetter at den brukeren som er registrert på MyHS også er registrert internt i HS med samme passord.

 

Forskjellen er bare at HS på web ber om nytt passord "lokalt" hvis det ikke stemmer med MyHS-passordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Moskus skrev:

Nei, det er vel faktisk helt naturlig? HSmobile (og HStouch, MyHS web) forutsetter at den brukeren som er registrert på MyHS også er registrert internt i HS med samme passord.

 

Forskjellen er bare at HS på web ber om nytt passord "lokalt" hvis det ikke stemmer med MyHS-passordet.

 

Ja, kanskje det er det? Jeg trodde jeg hadde forskjellig passord på de to, men kanskje jeg hadde samme og så mistet devicene da jeg endret passord på HS mobile en gang i høst.  Vanskelig å huske, for jeg bruker jo nesten ikke HSmobile nå som jeg er hjemme hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.