Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homey KNX Thermostat kontroll


Espen84

Spørsmål

Heisann,

 

Jeg er helt fersk med hjemme automasjon. 

 

Jeg gikk til innkjøp av en Homey Pro via Tibber, da huset vi bor i har ett KNX annlegg.

Jeg har fått til å sette opp kontroll av lys/dimmere og temperatur overåkning. Men temperatur kontroll får jeg ikke til å fungere.

 

Når jeg stiller temperatur i Homey Appen, går thermostaten rett i max(33dgc). Litt usikker på hva som kan være galt, da Thermostat device i appen kun har 2 addresser (Target temperature address og temperature measurment address).

 

Er det noen som har erfaring med ett slikt oppsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
2 hours ago, Espen84 said:

Er det noen som har erfaring med ett slikt oppsett? 

Ikke direkte erfaring, men kan stille et par spørsmål slik at du kanskje løser det selv :)

  • Bruker du rett datatype? Har hatt trøbbel med datatype-mismatch på HomeAssistant<->KNX før...
  • Du er sikker på du satt riktig adresse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for tilbakemelding :)

 

jeg tror jeg har prøvd alle adressene.

rotet endel med dette da jeg la inn alle dimmere siden det var forskjellige signaler i ETS filen.

Det som slår meg litt vdr. Termostat settings er at det kun er 2 adresser som skal legges inn. (Temp setpunkt og aktuell temp). Mens feks for dimmere var det 4 forskjellige adresser per dimmer som måtte inn.

I ETS filen er det flere adresser (ramp up, down, temp set og actual mener jeg).

tror jeg også bare fikk temp avlesning på den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.