Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[App] Roth Touchline


jonkristian

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Dersom det er noen av dere der ute som har roth touchline har jeg en gladnyhet.

Jeg har utviklet en app, men har valgt å ikke gjøre den offentlig riktig enda fordi jeg gjerne vil ha noen testere i forkant.

 

Dersom du er interessert i å teste appen, send meg en pm så gir jeg tilgang til repoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei,

 

Har Homey og vurderer sterkt Roth Touchline fremfor Z-Wave når vi nå bygger om huset. Vi har vannbåren varme og NIBE varmepumpe for bergvarme, men det gamle styringssystemet har for få utganger og har ingen mulighet for hjemmeautomasjon.

Hvis du kjenner til Roth Touchline, ville jeg satt veldig pris på å høre om din erfaring. Veldig lite informasjon å finne på nettet...

Kommer garantert til å bruke appen din om vi går for Roth :) 

 

Mvh

Lars

 

 

Endret av larshkj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er bare positiv, systemet har vært stabilt hos meg. Jeg har jo ikke noe å sammenligne med sånn forøvrig men for min egen del er jeg godt fornøyd.

Det eneste jeg ikke liker så godt (og det er kanskje subjektivt) er de termostatene, de er litt kronglete å bruke og ikke så veldig pene. Men nå med homey bruker jeg dem bare for kommunikasjon mot sentralen og visning av temp.

 

Nå vet jeg ikke hvor stor prisforskjellen på roth og z-wave er, men tenker det er litt utslagsgivende, jeg vil tro z-wave er hakket dyrere. Jeg kunne fint ha valgt touchline igjen hvis jeg fikk valget.

 

Håper om du velger touchline at du blir fornøyd både med det og appen :) ... så er det bare å komme med forslag til forbedringer også.

 

PS: Hvis du har lange avstander kan det være en fordel med å kable termostatene og ikke kjøpe de på batteri, jeg har grei dekning i mitt hus men klart en fordel med z-wave ift. mesh.

Endret av jonkristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg skrev Z-Wave, men mente jo Z-Water. Det så det ut til at du skjønte :)

Prisen på systemene ser ut til å være omtrent den samme.

Fordelen med Roth er at den fås med 12 kanaler. Jeg synes ikke termostatene ser så gale ut. Fordelen med Heatit er at de er mindre og passer muligens i standard rammer?

Ang rekkevidde, så har jeg ikke problemer med dagens løsning som er fra Probata. Regner med at de sender på 433 MHz, men er usikker. Kablede termostater er ikke en opsjon.

 

Får se hva det blir til.

 

Lars

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.