Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dørklokke med kamera


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Ikke egentlig svar på det du spør om, men jeg har ihvertfall noe konkret som ikke støtter det du er ute etter.
Kjøpte to fra Easyaccess i høst. De funker forsåvidt helt greit uten at jeg tør si noe om lydkvaliteten i utedelen da jeg alltid er i andre enden..

Den har ikke rtsp, lokal lagring, MEN det går vel via en cloud det der og. Får ikke kontakt med den lokalt unntatt muligens ping..
I tillegg taklet den kun /24 subnet, så jeg måtte legge opp et helt eget wlan for den[emoji53]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen som har testa Eufy?

Vurderer ringeklokke med video, hub og 2 kameraer.

Har også lest meg litt opp, her er det security issues - flere brukere har åpnet appen og sett andre kameraer enn sine egne! Tenker blokkere mest mulig og vpn til hjemmet så det blir en lokal løsning..

https://us.eufylife.com/collections/all/products/t8210 (batteri, finnes også med wire)

https://us.eufylife.com/collections/all/products/t88511d1

Endret av hjemmedude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje litt på siden av det en spør om her, men dersom en er på jakt etter en MEGET bra trådløs video dørklokke

(med laang batteritid) til en billig penge, kan denne anbefales varmt:     https://www.aliexpress.com/item/4001299109387.html

 

(Har prøvd flere forskjellige, men denne er i egen klasse)

 

Den kan ikke kobles til noen andre systemer, men brukes med egen app på telefonen og gjør akkurat det den skal:  Når noen ringer på 

kan du se hvem det er og svare om du vil, enten du er hjemme eller et annet sted i verden ( Obs.. corona 🙂 )

 

Her har du strøm i flere måneder på hver lading.

 

Link til en test på Youtube:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frista litt den Amcresten med 4MP, kr2100 med strømadapter og frakt på Amazon.. Billigere enn nye Nest, vil gjerne ha svart og,msiden huset er stølsbrunt. 

se 23.05 for de med Home Assistant(går fint å lage integrasjon med andre system og, men alt tar tid)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmedude skrev (På 26.7.2021 den 17.55):

Noen som har testa Eufy?

Vurderer ringeklokke med video, hub og 2 kameraer.

Har også lest meg litt opp, her er det security issues - flere brukere har åpnet appen og sett andre kameraer enn sine egne! Tenker blokkere mest mulig og vpn til hjemmet så det blir en lokal løsning..

https://us.eufylife.com/collections/all/products/t8210 (batteri, finnes også med wire)

https://us.eufylife.com/collections/all/products/t88511d1

Jeg bruker eufy. Dørklokken med batteri kan brukes med faststrøm også BTW. 

Bare å droppe Pro kameraene etter min mening. Marginalt høyere oppløsning og bittelitt bedre kvalitet på bildet. De vanlige har veldig godt bilde. 
 

Jeg har Doorbell, 2x Eufycam 2, 1x 2C og 1x 2 Pro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Takk for tilbakemelding 🙂

Jeg hadde nesten valgt ezviz bc1 før jeg ble i tvil etter diverse kritiske reviews på youtube.

I tillegg ønsker jeg kamera og ringeklokke med video, og med disse kriteriene er eufy i egen klasse virker det som.

Tror jeg kommer til å kjøpe eufy base, 2c eller eufycam 2 (2-4 kamera, begynner nok med 2), og videoringeklokke.

Så får det så være at det blir tilgjengelig via app og internett...

 

Noen formening om homebase 1 og 2, @Randeboy?

Sliter også med å finne 2c kameraene, power/Elkjøp selger bare de litt større kameraene ser jeg. Disse er vel uten spotlight?

Endret av hjemmedude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat testet en HikVision Door Station (DS-KV6113-WPE1(B)).

 

God oppløsning, H.264 (men mangler vist ONVIF støtte??). Skulle gjerne hatt H.265 men går greit uten. Kan bekrefte at den lar seg kobble til Blue Iris, hvilket var viktig for meg. Dette er en "door station", med remote åpning/ lukking via app, oppringning på app (mobil) når noen ringer på. Jeg har ikke sett at den kan kobbles til en ekstern "ding-dong enhet", og jeg er ikke sikker på om det er et problem eller ikke - den ringer iallefall på mobilen. En par mindre irriterende ting er også at den sier ifra når den kobbler seg til nett ("amerikansk dame"), og når du trykker på ringeknappen så er minimum periode den ringer (i config) 65s hvilket jeg syntes var litt mye. Den kan også brukes med kortleser (det følger med et kort) for opplåsning av dør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmedude skrev (På 16.10.2021 den 12.04):

Takk for tilbakemelding 🙂

Jeg hadde nesten valgt ezviz bc1 før jeg ble i tvil etter diverse kritiske reviews på youtube.

I tillegg ønsker jeg kamera og ringeklokke med video, og med disse kriteriene er eufy i egen klasse virker det som.

Tror jeg kommer til å kjøpe eufy base, 2c eller eufycam 2 (2-4 kamera, begynner nok med 2), og videoringeklokke.

Så får det så være at det blir tilgjengelig via app og internett...

 

Noen formening om homebase 1 og 2, @Randeboy?

Sliter også med å finne 2c kameraene, power/Elkjøp selger bare de litt større kameraene ser jeg. Disse er vel uten spotlight?

Jeg har Homebase 2 så kan ikke uttale meg om 1. Proshop selger 2C, og den nye L40 som har kraftigere innebygget lys igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.