Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke åpnet UniFi Controller


Armas

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har ett problem som jeg ser mange sliter med, men jeg finner ingen løsning som hjelper for meg i de mange forumpostene om dette andre steder - krysser fingrene for at noen her kan hjelpe. 

 

Jeg kjører windows 7, har en Unifi Security Gateway en Unifi Switch og to UniFI AP. 

Jeg har satt opp dette i henhold til en guide på youtube og det har fungert knirkefritt siden jeg satte det opp. Jeg tror tilogmed at jeg klarte å sette opp ett eget lukket VLan for hybelen vår. 

 

Så måtte jeg restarte doorbirden min fordi jeg rotet vekk passportet og passordet. Nå får jeg ikke kontakt mellom doorbird og homseer. Så tenkte jeg at kanskje en resatt doorbird har en ny ip-adresse og at jeg bør sjekke dette i UniFi Controlleren min. Så for første gang siden jeg satte opp nettverket, forsøkte jeg å åpne UniFi Controller. Så. nettverket virker - men jeg har ikke tilgang til 

 

Det gikk ikke. 

 

Jeg har oppdatert UniFi Controller til siste versjon (6-0-45), og den starter fint. 

image.png.42403505dbefc40e76adbc6277ca2e4b.png

 

Problemet er at når den skal starte en browser for å styre nettverket, så får jeg bare denne:

image.png.cc2e9db41c72a25996e0be04ac9226ef.png

 

Jeg har oppdatert Java, for enkelt forumposter mener problemet er knyttet til det. Jeg har tømt cachen i chrome, og jeg har forsøkt andre browsere. 

 

Er det noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan den kan løses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Preference skrev:

Prøv å bare navigere til IP+port der controlleren hostes med Firefox.

 

http://192.168.1.99:8443

 

(bytt ut med din IP)

 

Sikkert ett dumt spørsmål, men...

IP til hva? og hvor finner jeg den IP-adressen?

Hostes Controlleren på PC-en, USGen eller en av APene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Armas skrev:

 

Sikkert ett dumt spørsmål, men...

IP til hva? og hvor finner jeg den IP-adressen?

Hostes Controlleren på PC-en, USGen eller en av APene?

 

 

IP til serveren/maskinen/enheten som kjører UniFi controlleren. USG og APer kan ikke kjøre controlleren, den må kjøres i enten en Cloud Key eller på en maskin, f.eks Raspberry PI. Virker som om du har satt opp controlleren på en maskin i Windows? Da burde IP til controlleren være IPen til denne maskinen :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! 

Sikker på at jeg forsøkte dette før helgen, men nå fungerte det ihvertfall. 

 

Da gjenstår det bare å få inn hendelser fra Doorbird inn i Homeseer. Jeg får inn video-strømmen, men ikke oppdatering av devicer. Mistenker at det er Firewall-relatert, men får se hva jeg finner ut av. 

 

29 minutter siden, Preference skrev:

Stemmer! Tenkte HTTP siden sertifikatet ikke er gyldig by default, men må selvfølgelig bruke https://din.ip.adr:8443

 

29 minutter siden, Preference skrev:

Stemmer! Tenkte HTTP siden sertifikatet ikke er gyldig by default, men må selvfølgelig bruke https://din.ip.adr:8443

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.