Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill panelovn og inkludering i Millheat-appen - fikk det til omsider...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ville bare skrive en historie om min anskaffelse av en Mill wifi-ovn og den kronklete veien inn i Millheat-appen.

 

Har seriøst prøvd alt som er mulig å komme på, tror jeg.

 

Jeg har et Velop mesh-nett her i huset som jeg vil at ovnen skal koble seg til. Har en iPhone 12 Mini med siste iOS.

 

Prøvde selvfølgelig å inkludere ovnen i iPhone-appen til opprinnelig wifi først, med både den normale metoden og det de kalle alternativ metode som da vil si at ovnen oppretter AP. Uten hell.

 

Har vært gjennom fem forskjellige routere og flere forskjellige SSID'er og til og med prøvd alle disse routerne med å slavisk følge anbefalte innstillinger fra Mill. Uten hell.

 

Gikk til slutt så langt at jeg slo av alt av wifi-utstyr jeg har i huset, konfigurerte en 4g-router med kun 2,4-nett med anbefalte innstillinger fra Mill. Uten hell.

 

Ble anbefalt av Mill å bytte ovnen så da gjorde jeg det. Samme runde en gang til, ingen forskjell.

 

I et siste krampaktige forsøk fant jeg ut at jeg ville teste Android. Fant da fram en gammel (Alcatel av alle ting - makan til elendig telefon! Beklager avsporingen...) telefon som jeg tilbakestilte til fabrikkinnstillinger og innstallerte Mill-appen på.

 

Normal inkludering mot mitt Velop mesh-nett feilet, som forventet. Prøvde deretter den alternative måten, og vips! Pluteselig var ovnen inne i appen :) 

Det pussige er at all info fra Mill sier at nettet MÅ være 2,4 Ghz og at 5 Ghz ikke vil fungere og at man derfor må deaktivere 5 Ghz. Det gjorde jeg ikke, men det fungerte allikevel. Kan være fordi at telefonen ikke støtter 5 Ghz, men aner egentlig ikke.

 

Fortløpende dialog med Mill indikerte aldri at det kunne være ios-appen/telefonen som var grunnen, som jeg mistenker. Det var faktisk aldri et tema fra deres side i kommunikasjonen med dem...

Endret av Mathias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Mathias said:

Kan være fordi at telefonen ikke støtter 5 Ghz, men aner egentlig ikke.

Det er nok hovedgrunnen. 

 

Og med mindre du har spesifikt slått av 2,4GHz delen av mesh/router/whatnot så kjører nettverket ditt på både 2,4GHz og 5GHz.

 

Det jeg har gjort de gangene jeg skal inkludere 2,4GHz ting i nettverket er å slå av 5GHz delen i nettverket/mesh. Jeg har da ikke hatt noe problem med å inkludere.

 

Dette er noe vi kommer til å slite med en lang stund framover siden 2,4GHz tranceivere er billigere nn 5GHz tranceivere. Og hvis man kan spare noen kroner per enhet produsert så blir det mye penger når man produserer flere tusen enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Guahtdim said:

Det er nok hovedgrunnen. 

 

Og med mindre du har spesifikt slått av 2,4GHz delen av mesh/router/whatnot så kjører nettverket ditt på både 2,4GHz og 5GHz.


Ja, og det var derfor jeg gjorde et siste forsøk med den telefonen.
 

Meldte tilbake til Mill om dette og de bekreftet nå at de har funnet en feil i iOS-appen som de skal se om de får fikset så fort som mulig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.