Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-Temp2 og aktuatorer til varmekabler?


Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg kan bruke den trådløse Heatit Z-Temp2 som romføler, og til å styre aktuatorer for å slå på/av varmekabler? Aktuatorene/releene må selvfølgelig tåle lasten også. 

 

Varmekablene mine til 3 rom er samlet og kablet inn på en bod og kunne gjerne tenke meg å ha romføler med temp visning i det enkelte rommene. Per idag er det gulvføler som står for input, den boden er jæskla varm. 

Kan jeg da hoppe bukk over gulvfølerne og bruke hvilket som helst rele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Thlian skrev:

Lurer på om jeg kan bruke den trådløse Heatit Z-Temp2 som romføler, og til å styre aktuatorer for å slå på/av varmekabler? Aktuatorene/releene må selvfølgelig tåle lasten også. 

Ja, det går helt fint. :)

Du skal styre de eksterne reléene via assosiasjon.

 

 

13 timer siden, Thlian skrev:

Varmekablene mine til 3 rom er samlet og kablet inn på en bod og kunne gjerne tenke meg å ha romføler med temp visning i det enkelte rommene. Per idag er det gulvføler som står for input, den boden er jæskla varm. 

Styrer du tre rom med én gulvføler? Det hørtes jo ikke genialt ut.

 

13 timer siden, Thlian skrev:

Kan jeg da hoppe bukk over gulvfølerne og bruke hvilket som helst rele? 

Ja, i utgangspunktet. Men jeg er større og større tilhenger av gulvfølere, og det kan være verdt litt å ta vare på det hvis det er mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer ikke tre rom med samme termostat nei. Jeg har tre. Men i praksis så er kjøkkenet og stua samme rommet så tenkte jeg kunne bruke en romføler. Men det går vel mot å bruke tre termostater fra heatit så får jeg også se strømforbruket på de antar jeg. Så får bare finne noe annet som kan vise temp i de aktuelle rommene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Ja, det går helt fint. :)

Du skal styre de eksterne reléene via assosiasjon.

 

 

Jeg har samme ønske som trådstarter, nemlig bruke Z-temp2 som romføler for varmekablene som i dag styres av Heatit termostater. Her er det ikke lagt gulvføler og opplever at den interne romfølereren blir for unøyaktig. Men får ikke dette helt til å fungere, det skjer liksom ingenting. Er det noe mer hokus-pokus enn å gå inn under associations på Z-temp2 og legge til den aktuelle termostaten på gruppe 3? Får det til mot en wallplug, men altså ikke mot termostaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en salig blanding i huset av både TRM1, 2 og 3. I det aktuelle rommet er det en TRM1. Kan jo teste litt på de forskjellige om det utgjør noen forskjell.

Stemmer det at man bare får valgt rootdevicen her og ikke childdevicen som slår av og på releet?

 

Z-TRM.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.