Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Visninger på hjemskjermen til Homey?


Thlian

Anbefalte innlegg

Byttet ifra Futurehome til Homey, i håp om at jeg fikk noe som fungerte. Men Homey ser mer ut som den baserer seg på flows og automatikk. Og ikke har et grensesnitt som viser status på den enkelte enheten. Som temperatur fra Netatmo, strømforbruk fra Tibber. Lysene vises, om det er på eller av, men kan ikke sette opp for å vise rom for rom. Vil gjerne ha en knapp for belysning. Som igjen tar meg inn på rommene/sonene, som igjen viser meg den enkelte pæra. Dette for å kunne enten skru på rom eller soner simultant (nei, ikke lage Flow). 

 

Jeg vil skru på og av, og dimme rom for rom, lampe for lampe (ja noen lamper har mer enn 1 pære). Skal vise status for målere hadde vært kjekt uten å bare ha et bilde og må trykk-og-hold for å kunne se. 

 

Hva skal jeg sette opp hjemme for å vise status på ALT jeg har som er av typen "smart"? 

 

Tror jeg leverer inn denne, orker ikke if this then that. Her flyr folk inn og ut hele tida og automatisering av lys f.eks er helt nytteløst her. Har et par, men det er bare for å vise at nå skrus lysa av så det er på tide å finne senga. Og utelysa. 

 

Tror jeg holder jeg leverer inn denne også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til hjemmeAUTOMASJON [emoji13]
Hvis du kun er ute etter visning av brytere i app kunne du vel heller hatt vanlige bryterpanel på veggen? Hele grunntanken er å styre ting med "if then, then that".

Hvis du vil gruppere flere lyskilder så kunne du kanskje brukt 5 minutter på YouTube eller Homey sin appstore og funnet flere apper som håndterer grupper?

"Noe som funker" er jo smak og behag og hvis du ikke setter av litt tid til å lese eller lære så er det vel mange hubber og styringer du kan gå og levere inn med en gang du har prøvd dem i 5 minutter...

Har selv prøvd IPhone sin "Shortcut" automatisering, og var ikke helt fornøyd med det, men jeg kaster ikke iPhone i søpla (helt ennå) for det..[emoji56]

Det er også mye bra dashboard på gang i Homey, men det lanseres litt etter litt. Feks denne https://my.homey.app/ som er fornyet web versjon. Det er også mulig med en 3. Parts dashboard for visning.

Jeg er ingen ekspert, men har brukt en del timer både på å lese, lære, prøve og feile på forskjellige løsninger, men alt er ikke perfekt, men Homey synes jeg gjør mye bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Thlian skrev:

orker ikke if this then that

Da tror jeg at hjemmeautomasjon ikke er noe for deg. Pr. dags dato.

 

Det finnes jo enkelte systemer som påstår de skal kunne lære seg hvordan du vil ha det etter et par uker med å "observere deg" og deretter bruke "AI". Disse dukker opp litt med jevne mellomrom, men tar aldri helt av. Man kan fint finne en "basis-pakke" for en bruker, men det tar ikke mer enn 10-15 minutter å identifisere selv hvis man bare setter seg ned og tenker gjennom hverdagen.

 

Det er unntakene som bestemmer om huset er smart eller ei.

 

Jeg tror grunnen til at vi ikke ser Apple, Google og Microsoft på banen med Den Store Løsningen er at den er vanskelig å få til å fungere godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fysiske brytere, namron zigbee. Der er ønsket å kunne sette scener, noe jeg nå gjør med hue appen, men den er veldig begrenset på alternativer. 

Jeg kan godt bruke mye tid på å søke søke søke (veldig liten waf faktor, jeg vil kalle det hobby). 

Men fant ikke ut av hvordan jeg grupperte i rom og soner på en sånn måte at jeg kan sette scener eller dimme et helt romt samtidig. De kom opp kun som enkelt eheter. Jeg klarte ikke å finne et dashbord som jeg kunne opprette slike grupperinger i. 

Fant heller ikke noe som kunne vise meg temperaturene uten å måtte trykke meg inn på enhetene. Lage slikt selv er WAY over my paygrade. 

 

Enkelt fortalt, ønsket jeg et dashbord som viser status per rom og temperaturer på en skjerm som jeg hadde tenkt å sette opp rett innenfor døra. 

 

Nå har jeg ingen bevegelsessensor eller termostater som kan appstyres. Vi har 5 soner med varmekabler og 2 varmepumper. Så selvfølgelig hadde det vært kjekt å kunne bruke enheter i lag med temperaturer for det enkelte rom om en skal dra på varme eller kjøling alt ettersom. Da er jeg overbevist om at både temperaturer og strømforbruk vil bli jevnere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på feks https://community.athom.com/t/homeydash-com-a-homey-dashboard/13509

Der kan du velge hvilke verdier du vil vise. Nei det er ikke app, men webside som dashboard. Data hentes fra Homey og enhetene er favorittene du har valgt.

Når det gjelder grupper så er det denne f.eks

https://homey.app/no-no/app/com.swttt.devicegroups//

Og hvis du vil velge alle type enheter etter trigger så er det bare å velge
2df1293f84d7470bf23770eeeb299f17.jpg
050234c8f51717b10f0ea697e74e7d1b.jpg
Så spørs det om du gidder å bruke 5 minutter eller mer å prøve deg litt fram da.. [emoji56]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, torstein89 skrev:

Har du sett på feks https://community.athom.com/t/homeydash-com-a-homey-dashboard/13509

Der kan du velge hvilke verdier du vil vise. Nei det er ikke app, men webside som dashboard. Data hentes fra Homey og enhetene er favorittene du har valgt.

Når det gjelder grupper så er det denne f.eks

https://homey.app/no-no/app/com.swttt.devicegroups//

Og hvis du vil velge alle type enheter etter trigger så er det bare å velge
2df1293f84d7470bf23770eeeb299f17.jpg
050234c8f51717b10f0ea697e74e7d1b.jpg
Så spørs det om du gidder å bruke 5 minutter eller mer å prøve deg litt fram da.. emoji56.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

22 timer siden, torstein89 skrev:

Velkommen til hjemmeAUTOMASJON emoji13.png
Hvis du kun er ute etter visning av brytere i app kunne du vel heller hatt vanlige bryterpanel på veggen? Hele grunntanken er å styre ting med "if then, then that".

Hvis du vil gruppere flere lyskilder så kunne du kanskje brukt 5 minutter på YouTube eller Homey sin appstore og funnet flere apper som håndterer grupper?

"Noe som funker" er jo smak og behag og hvis du ikke setter av litt tid til å lese eller lære så er det vel mange hubber og styringer du kan gå og levere inn med en gang du har prøvd dem i 5 minutter...

Har selv prøvd IPhone sin "Shortcut" automatisering, og var ikke helt fornøyd med det, men jeg kaster ikke iPhone i søpla (helt ennå) for det..emoji56.png

Det er også mye bra dashboard på gang i Homey, men det lanseres litt etter litt. Feks denne https://my.homey.app/ som er fornyet web versjon. Det er også mulig med en 3. Parts dashboard for visning.

Jeg er ingen ekspert, men har brukt en del timer både på å lese, lære, prøve og feile på forskjellige løsninger, men alt er ikke perfekt, men Homey synes jeg gjør mye bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

8 timer siden, torstein89 skrev:

Har du sett på feks https://community.athom.com/t/homeydash-com-a-homey-dashboard/13509

Der kan du velge hvilke verdier du vil vise. Nei det er ikke app, men webside som dashboard. Data hentes fra Homey og enhetene er favorittene du har valgt.

Når det gjelder grupper så er det denne f.eks

https://homey.app/no-no/app/com.swttt.devicegroups//

Og hvis du vil velge alle type enheter etter trigger så er det bare å velge
2df1293f84d7470bf23770eeeb299f17.jpg
050234c8f51717b10f0ea697e74e7d1b.jpg
Så spørs det om du gidder å bruke 5 minutter eller mer å prøve deg litt fram da.. emoji56.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det dashbordet virket som om, eller anvisningene virket som om var mer rettet mot pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.