Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rimelig hub til Develco røykvarslere?


Anbefalte innlegg

Elektroimportøren har Develco sine røykvarslere til 349,- på kampanje nå (https://www.elektroimportoren.no/develco-roeykvarsler/4514708/Product.html).

 

Jeg tenker å kjøpe inn noen til hytta. Ifølge Elektroimportøren fungerer de uten nettverkstilkobling, men trenger en hub for å kunne seriekobles.

 

Det eneste kompatible alternativet jeg finner av huber er Homey, men synes den er litt dyr for hytta. Er det noen som vet om rimeligere alternativer som er kompatible med disse røykvarslerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Men de kan ikke seriekobles kan de? kjøpte to for å teste men finner ingen mulighet til å koble de sammen (homeseer med conbee deconz jeg bruker). bare mot en hub som så kan trigge de andre vel i teorien. har ikke satt det helt opp ennå for var mest uavhengig seriekobling jeg var ute etter siden hub styrt har litt problemer om det brenner og strømmen er borte😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to av disse, i en leilighet der seriekobling er uvesentlig. I forbindelse med flytting til rekkehus har jeg tenkt å undersøke om man kan få seriekoblet de, ved å bruke binding av endpoints til en gruppe. (Slik Ikea-brytere koblet til en hub kan kontrollere pærer direkte, noe som deretter fungerer også om huben er nede.) Men HA-ting havner et stykke ned på listen, så jeg har ikke tuklet noe med det enda.

Endret av gert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.