Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Backup av NVR


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en NVR som det nylig ble stilt spørsmål om backup på.
NVR'en er fra Vivotek, og jeg ser at det overraskende nok IKKE er noen mulighet for backup i denne, så det må i tilfelle styres fra noe annet.
I tillegg får jeg "connection refused" om jeg prøver å nå den med SSH/Telnet, forsåvidt ikke veldig overraskende..  Har en da i praksis noen mulighet uten å "skru seg ihjel" med å konstruere noe som klarer å få tak i diskene? 

 

 

Så et lite oppfølgingsspørsmål: Sett at det byttes system - det er forsåvidt sannsynlig da antall kamera skal økes snart og en er straks kommet til grensa for hva denne NVR'en håndterer.
I dag ligger det ca 4tb +/- på diskene, som en kan anta økes med 1-2TB om en stund.
Det blir en anseelig mengde data hver dag og vil nok koste veldig mye mer enn det smaker å kjøpe backup på hos "de store".
Kan en stole på et "billig NAS" når det er såpass mye data som skal skrives? Jeg tenker at om noen måneder er det ikke umulig at det blir 1TB pr/dag enkelte dager..

(Det er jo ikke all verdens til opplegg i NVR'en, men den er jo laget nettopp for dette, om det skulle være av betydning..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe godt svar til dine spørsmål, men når datamengden blir så stor som du nevner kan det kanskje lønne seg å finne ut om opptak skal bli lagret bare når det er nødvendig? For eks når et menneske er detektert, et dyr... ikke 24/7 opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.