Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp meg å få Zigbee stabilt med Conbee II USB-stick.


Join

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Mitt system styrer huset i hovedsak KNX igjennom Hager IP-interface og iZKNX plugin. I tillegg har jeg en zwave usb-stick og en Conbee II usb-stick.

 

Systemet kjører på en eldre vifteløs industriPC, med win10.

 

Alt fungerer dønn stabilt, bortsett fra Zigbee. 

Setter opp bridge etter oppsskrift, men den "står" kanskje ei veke, så mister den kontakt med bridge. Har gjort dette mange gongar. Mange.

 

Det er ein del HUE-pærer som kun fungerer som vanlige LED-pærer, kan du si. Prøver å sette opp endel automasjoner for barna, med farge for tidspunkt, men dette fungerer noen dager, eller lenger, før det slutter.

 

Bridge må legges til i nettverket på ny, og alle device må legges til på ny...

 

Nå har eg funnet en enhet på zigbee, som ikke er lys, men kan måle strøm igjennom HAN-porten, dvs. betyr dette at den ikke KAN falle ut pga strømstyring. 

I tillegg må den fungere når internett er nede. 

 

 

Treng hjelp.

 

HJELP! :)

 

Mvh John Ingar

Endret av Join
Tag´s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du siste versjon av deCONZ og firmware? Og JowiHue?
 

Når du sier «mister kontakt med bridge», mener du at HomeSeer (JowiHue) mistet kontakt med deCONZ? Virker da fortsatt deCONZ/Phoscon? Sier loggen i HomeSeer noe rundt tidspunktet det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2021 den 10.08, ZoRaC skrev:

Kjører du siste versjon av deCONZ og firmware? Og JowiHue?
 

Når du sier «mister kontakt med bridge», mener du at HomeSeer (JowiHue) mistet kontakt med deCONZ? Virker da fortsatt deCONZ/Phoscon? Sier loggen i HomeSeer noe rundt tidspunktet det skjer?

Hei, takk for svar. :)

 

Skal ta en gjennomgang i helga, men det er sikkert 4mnd siden sist oppdatering av firmware.

 

Eg må sjekke om det er pga. omstart av pc og at web interface ikkje kjører, men meiner å hugse at phoscon fungerer når det skjer.

 

Det blei forøvrig bedre med UPS på systemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.