Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hassio IKEA Trådfri Brytere til parring


Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har et system som består av både en server med hassio i en bocker kontainer samt en på raspberry pi. 

Program for integrasjoner Zigbee Home Automation. 

 

Jeg har ca 40 ikea enheter men er ikke fornøyd med stabiliteten til ikea's gateway, og har prøvd andre zigbee gateway'er. 

 

 

 

Er det noen som har greid å parre ikea bryter så bruke bryteren til å videre parre andre enheter hvor de blir sett av ZHA? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har 12 pærer med ikea. Her fungerer de veldig bra. Hvorfor har du to installasjoner av home assistant? 

 

Hva tenker du på med stabiliteten? Stabiliteten mot home assistant eller stabiliteten generelt? Jeg vet ikke hvordan den oppfører seg når man begynner å legge til så mange enheter, men som sagt, her fungerer det bra med 12 pærer og den er meget stabil, tror faktisk aldri den har stoppet eller ha behøvd restart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei og beklager sent svar.

Skal bemerkes at jeg ikke bruker begge systemene samtidig. Jeg var ikke så glad i SD kort og levetiden på de, så Raspberry er i reserve til serveren er nede.

Glad på dine vegne og at systemet fungerer godt.

 

Min bedre halvdel er mindre og mindre begeistret over av/på brytere som slutter å fungere uten at dette har noe med batteriet å gjøre. De mister forbindelse og blir borte til de er parret på nytt.

 

Har kommet til den konklusjonen at jeg skal helt over til Zigbee, litt usikker på hvilken enhet bare.

CC2531 har ganske kort rekkevidde og blir veldig avhengig av de nærmeste nodene som er min egen erfaring.

 

Ønsker å teste cc2652 system, avhenging av hvilken jeg får tak i og til slutt ConBee II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.