Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forslag til power bank med pass-thru?


Anbefalte innlegg

Har UPS på server og det meste i teknisk rom, men merket i kveld at det ikke hjalp så mye når strømmen blinket og z-net og deconz restartet.

De er plasser litt mer sentralt i huset.

Tenker det da hadde vært greit om disse var koblet til strøm via en batteribank, men må jo da ha en som støtter pass-thru.

 

Er det noen som har prøvd ut løsninger på dette?

Kanskje noe å anbefale?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg at mine antakelser tydeligvis ikke stemmer.  Jeg trodde at det var nettopp dette som en UPS skulle ta seg av...?  Hvis du fikk bortfall i strømforsyningen i huset, skulle UPSen kunne levere strøm i X antall minutter inntil enten strømforsyningen var tilbake eller UPSen måtte kjøre en clean shutdown på det tilkoblede utstyret.  Hva er det ellers som en UPS skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ØysteinHJ skrev:

Her ser jeg at mine antakelser tydeligvis ikke stemmer.  Jeg trodde at det var nettopp dette som en UPS skulle ta seg av...?  Hvis du fikk bortfall i strømforsyningen i huset, skulle UPSen kunne levere strøm i X antall minutter inntil enten strømforsyningen var tilbake eller UPSen måtte kjøre en clean shutdown på det tilkoblede utstyret.  Hva er det ellers som en UPS skal gjøre?

 

Som nevnt, så står UPS å passer på alt i teknisk rom. Server, nas, router, AP, etc.
Men z-net og rpi med deconz står mer sentralt i huset for å ha best dekning. Kona gikk ikke med på å ha teknisk rom midt i huset ;)

Derfor hadde det vært kjekt med en løsning som også funker til disse to.

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg.  I så fall, kan du ikke bare ha en separat UPS på RPi'en da?  Finnes jo egne hatter til RPi for nettopp dette.  Ikke er de særlig dyre heller.  Denne her for eksempel: https://www.waveshare.com/ups-hat.htm

 

Bare gjør et kjapt søk på Google etter UPS-hatter til RPi:  https://www.google.com/search?q=raspberry+pi+ups+hat&oq=raspberry+pi+ups+hat&aqs=chrome..69i57j0i22i30l9.4772j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Endret av ØysteinHJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, JohnMartin skrev:

z-net kommer ferdig fra Homeseer, og er ikke så gira på å åpne den opp for å montere noe som de eventuelt ikke liker.

Det er uansett kun en raspberry pi. Hvis det ikke skal installeres noe programvare, så er det vel nærmest tut og kjør.

 

Men en ekstern løsning er jo alltid enkelere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.