Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Innendørs kamera på wifi, finnes noe slikt?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et midlertidig kamera som skal brukes innendørs. Det skal brukes for å se hvem som sniker seg inn på kontoret mitt.

 

Dette er som sagt en midlertidig løsning frem til gangen utenfor kontoret får montert kamera, så jeg ønsker ikke å bruke så veldig mye penger på det, men samtidig må det kunne gi ok bilde samt mulighet for å gå tilbake 4-5 dager i tid. Jeg ønsker da ikke noe live stream, kun små klipp ved bevegelse så jeg kan se hvem det er.

 

Skulle helst hatt dette i kveld, så helst hyllevare hos elkjøp, power, clash ohlson eller andre landsdekkende kjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kameraet du linket til hadde vært ett bedre valg enn det jeg endte opp med. De hadde ikke det inn der jeg var, og når klokken nærmet seg 21 begynte det å haste en hel del å finne ett.

 

Ble et slikt, de hadde en på outlet til 299. Gjør den ikke jobben de få ukene det er snakk om så får jeg vurdere å bytte til den du anbefalte.

 

Men med lagring på minnekort så får en vel ikke sett noe før en er tilbake der kameraet er og napper ut minnekortet? Tenkte å benytte muligheten til å se over registreringer på kveldstid nå som jeg er vekkreist.

 

Jeg skal nok ha en mer permanent løsning hjemme. De fleste steder er det nå kabel jeg kan benytte, men i ene etasjen må kamera være trådløst og da ønsker jeg lagring lokalt på server og på egen cloud server samt trådløst.  Kan selvsagt løses med synkronisering fra server, men ideelt så har kamera støtte for onedrive, gdrive, jotta osv. Dette må forøvrig kamera som er tilkoblet via kabel også støtte. Ønsker ikke binde meg opp til produsentens skytjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ProphetSe7en skrev:

Men med lagring på minnekort så får en vel ikke sett noe før en er tilbake der kameraet er og napper ut minnekortet? Tenkte å benytte muligheten til å se over registreringer på kveldstid nå som jeg er vekkreist.

Tapo kameraet trenger minnekort for å lagre opptak men en kan spille av via appen, også når en ikke er påkoblet samme nett som kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2021 den 20.02, SveinHa skrev:

Har et slikt og det synes jeg gir mye for pengene. Med minnekort og app er det et enkelt og greit overvåkingskamera

Ser at disse Tapo kameraene har gode tilbakemeldinger fra brukere, det finnes en integrasjon til Home Assistant for å styre de og lese av videostrøm og bevegelsesensor og de krever ingen skytjeneste for å brukes. Tror jeg skal skaffe meg det minste, C100, og teste litt. Og er det bra så blir det et par utendørskameraer fra Tapo

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Tapo C100 på vei hjem fra jobb. Tok mindre enn 10 minutt å installere app, konfigurere kamera og deretter ta den inn i Home Assistant.
Og jeg er faktisk imponert over hva en får for 299 kroner. Selvsagt skal jeg ha noen til av disse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.