Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

modbusSeer, en HS4 plugin


Salvesen

Anbefalte innlegg

EDIT: Denne ligger nå i plugin shop'en til homeseer. 

 

Homeseer forum link

 

homeseer plugin shop

 

Hei,

 

Da jeg har hatt store problemer med modbus plugin som allerede finnes i HS3 bestemte jeg meg for å lage en modbus plugin selv, som jeg etterhvert håper å få ut på plugin shop'en. 

Jeg er komt i gang og har noe som for meg iallefall er stabilt og funksjonelt(på en måte). Men jeg ønsker å få den testet på flere modbus systemer og ønsker all tilbakemelding jeg kan få til å få laget en skikkelig god modbus plugin til homeseer brukere :)

 

Pr i dag er det bare TCP som er støttet, satser på å få på plass serielt etter hvert. Ett annet "stort" drawback er at en pr nå må sette opp devicer selv. Altså plugin lager device, men en må sette opp status/graphics selv. Håper å få dette inn i plugin snarlig, men må finne en god løsning på det. Så her tar jeg i mot all tilbakemelding jeg kan få for å få en god løsning på plass!

 

Så i starten lurer jeg bare på om noen ønsker å teste? 

Noen screens: 

image.thumb.png.c6a52b5da74d5c0c5ab66e729f95d288.png

image.thumb.png.d203d5ed5db7ab56476dbbe9f645ee85.png

image.thumb.png.c3b90daa88dcdd06c2615d4e3613969d.png

image.thumb.png.b83b965afacc3f893f90a57437969f02.png

Endret av Salvesen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Salvesen skrev:

Altså plugin lager device, men en må sette opp status/graphics selv. Håper å få dette inn i plugin snarlig, men må finne en god løsning på det.

... Du trenger vel ikke spesifisere Status/Graphics? Så kan brukeren gjøre det selv hvis det behøves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Moskus skrev:

... Du trenger vel ikke spesifisere Status/Graphics? Så kan brukeren gjøre det selv hvis det behøves?

 

Pr nå lages ingenting, blir som en tom virtuel device, men med "korrekt" device navn. Så om en vill ha knapper så må en manuelt inn å legge det som om en lager en virtuel new device. Det fungerer jo men er ikke så veldig intuitivt. Prøvde meg på feature pagen, men etterhvert forsto jeg at det blir så utrolig mange forskjellige kombinasjoner av ting at jeg la det litt på hylla :P Den modbus plugin som finnes i dag tar jo dette inn i prosessen, men litt usikker på hvordan det henger i hop. Enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salvesen skrev:

Den modbus plugin som finnes i dag tar jo dette inn i prosessen, men litt usikker på hvordan det henger i hop.

Sant, men det beste er likevel å lage det selv også i den gamle plugin'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Moskus skrev:

Sant, men det beste er likevel å lage det selv også i den gamle plugin'en.

Ja du sier gjerne noe der! Føler bare det blir så "halveis" arbeid fra min side om ikke devicer er fiks ferdig når en har laget de:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei @Salvesen,

 

Har installert denne nå fra Homeseer store, foreløpig kun trial. Kommer ganske sjevt ut "out of the gate". Hele plugin kræsjer når jeg prøver å opprette master.

 

Har testet et par ganger, men det samme skjer om igjen. Log vedlagt.log.txt

 

Ser ut som om den leiter i System32 etter devices.txt, som åpenbart ikke hører hjemme i system32. Filen finnes for øvrig i HS/Data/modbusSeer som jeg antar er der den skal være.

 

Jeg har prøvd å starte maskinen (VM) på nytt uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om @Salvesen ikke har vært her på en stund, og da er vel dette litt død-født dessverre. 

 

Har @Moskus noen teori om hvorfor plugin leter i system32? Jeg vil vel tenke at den bruker en rotmappe som den får fra HS4 installasjonen, og at det da er den som peker feil? Kan aldri tenke meg at Salvesen har hardkodet en filbane til system32 i sin plugin.

 

EDIT: Fikk det til med legacy Modbus plugin som var den jeg brukte på HS3. Det funket ikke først fordi jeg måtte disable plugin på HS3 først før jeg fikk den igang på HS4 (interfacet likte ikke at to plugins spammet det). Den plugin hadde jeg jo allerede kjøpt, så det var like greit å bruke den :)

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.