Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure mail om 3. part


Anbefalte innlegg

Fikk i går mail fra Verisure at de ser jeg bruker 3. parts app/tilkobling :) MEN, det var en mail av det positive slaget. De informerte om at 2-faktor aut. måtte slås av for å få 3. part til å fungere.

Når jeg skulle slå av kom det en spørreundersøkelse, og passet på å skrive ønsket om åpent API :)

Nå er det lenge til jul, men rarere ting har skjedd, så lov å håpe.

2096624117_Skjermbilde2021-03-12kl_19_46_40.thumb.png.16d967681dfbfc1b7d8c3963de9525d7.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også denne i dag og jeg venter på at det skal stoppe opp :)

 

Ser at dette allerede er testet i Home Assistant-integrasjonen og skal fungere.

 

Følgende anbefales:

- opprette en egen bruker for 3.-parts integrasjonen som man først setter til admin

- logg inn på den nye brukeren og slå av 2-faktor

- logger inn med din adminbruker igjen og endre den nye brukeren til begrenset bruker.

 

Da sikrer man at adminbrukeren beholder 2-faktor og brukeren som er noe mindre sikker ikke har mer rettigheter enn nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 12.3.2021 den 20.15, Mathias skrev:

Jeg fikk også denne i dag og jeg venter på at det skal stoppe opp :)

 

Ser at dette allerede er testet i Home Assistant-integrasjonen og skal fungere.

 

Følgende anbefales:

- opprette en egen bruker for 3.-parts integrasjonen som man først setter til admin

- logg inn på den nye brukeren og slå av 2-faktor

- logger inn med din adminbruker igjen og endre den nye brukeren til begrenset bruker.

 

Da sikrer man at adminbrukeren beholder 2-faktor og brukeren som er noe mindre sikker ikke har mer rettigheter enn nødvendig :)

 

Hei! 

Prøver å finne ut hvor jeg skrur av 2-trinns verifisering.. Har opprettet egen bruker til Home Assistant og leter gjennom alle menyer..

Noen som kan hjelpe meg på vei? :-)

 

Mvh Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Slakapungwifi said:

 

Hei! 

Prøver å finne ut hvor jeg skrur av 2-trinns verifisering.. Har opprettet egen bruker til Home Assistant og leter gjennom alle menyer..

Noen som kan hjelpe meg på vei? 🙂

 

Mvh Simon

Konto og abonnement -> konto -> Innloggingsinformasjon -> Aktiver totrinnsverifisering

 

Du må være innlogget som den brukeren du skal slå det av på og den brukeren må være admin for å kunne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.