Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[Løst] Oppdatert UZB til 5.39 og nå får jeg ikke styrt noen noder


aarpi3

Anbefalte innlegg

 

Det er vel noe som heter at en ikke skal fikse noe som funker, men ... Nå tok jeg og oppdaterte UZB til siste versjon 5.39 oppdaterte allikevel (via en RasPi og Z-way) i går. Alt så fint ut. Men litt rart har det vært i dag, og det viser seg at jeg ikke får kontakt med noen z-wave noder fra HomeSeer.

HomeSeer ser ut til å ha kontakt med UZB'en og status oppdaterer seg FRA nodene. Både sensorer og status på lys funker.

 

MEN jeg får ikke styrt nodene via HomeSeer. 

 

Loggen viser slikt:

3.16.2021 22:12:18  Legacy-Plugin  Z-Wave Error   Failed sending Z-Wave command to device: 2nd Diningroom Dining table, Light
3.16.2021 22:12:16  Legacy-Plugin  Z-Wave         Device: 1st Bathroom Multilevel Sensor, Sensor Binary Set to Off/Closed/No Motion

 

Noen som har erfaring med firmware 5.39 og kan bekrefte at den burde fungere?

Eller ideer til feilsøking? Z-Seer+ får ikke noe kontakt den heller (men det er vel samme sak).

Det eneste annet jeg kan huske jeg gjorde i går var å huke av "Log Poll and Wake-up Messages" da jeg skulle teste ut SDJ-Health

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snodig, men alt jeg trengte å gjøre var å byte USB port i PCen.

Jeg så ingen feil i Windows før jeg byttet, men det fungerte å bytte.

Kan være noe med strøm da jeg har UBZ'en på en 10m (aktiv) USB forlenger for å få bedre plassering av den. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • aarpi3 endret tittelen til [Løst] Oppdatert UZB til 5.39 og nå får jeg ikke styrt noen noder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.