Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av terrassevarmer / IR varmelampe


Anbefalte innlegg

Klarer ikke å finne noe godt svar på dette så jeg lager en tråd.

 

Vi bygger nytt hus som straks er klar for innflytting. Smarthus består av kablet EL-anlegg med Z-wave produkter:

  • Lys: Q-light Zerodim og Puck
  • Termostat og styring av vbv: Heatit TRM3 og Z-water
  • Røykvarslere: Heatit Z-smoke
  • Sensor: Aeotec Multisensor
  • Scenebrytere: Heatit Push 4
  • Dørlåser: IDLock 150

 

Strømabonnement er gjennom Tibber, samt 2 stk Easee elbil ladere, og planen er i utgangspunktet å styre oppsettet med Athom Homey mtp brukergrensesnitt.

 

Huset vil ha to terrasser hvor det er planlagt å montere varmelamper. Elektriker har lagt opp egne kurser til dette og jeg ønsker gjerne å kunne tidsstyre varmelampene. Eksempelvis at man trykker på en impulsbryter for å skru på lampen i f.eks. 3 timer, før man eventuelt må trykke på bryteren igjen for å forlenge ytterligere 3 timer.

 

Med tanke på hvor mye strøm en terrassevarmer potensielt trekker, så ønsker jeg i utgangspunktet en DIN-montert Z-wave enhet som kan plasseres i sikringsskapet, men jeg sliter med å finne hvilket produkt som kan egne seg til dette.

 

Noen innspill?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hanevold skrev:

Med tanke på hvor mye strøm en terrassevarmer potensielt trekker, så ønsker jeg i utgangspunktet en DIN-montert Z-wave enhet som kan plasseres i sikringsskapet, men jeg sliter med å finne hvilket produkt som kan egne seg til dette.

Jeg har hørt rykter om en 16A mikromodul, men ikke til DIN-montering. Muligens utenom HeatIt Z-DIN, men da får du 6x16A utganger. 

 

Alternativt kan man bruke Aeotec Heavy Duty eller HeatIt Z-Relay under sikringsskapet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Moskus said:

Jeg har hørt rykter om en 16A mikromodul, men ikke til DIN-montering. Muligens utenom HeatIt Z-DIN, men da får du 6x16A utganger. 

 

Alternativt kan man bruke Aeotec Heavy Duty eller HeatIt Z-Relay under sikringsskapet. :) 

 

Takk for gode forslag! Kikket på Aeotec Heavy Duty, men syntes det ble litt overkill for dette formålet. Løsningene fra HeatIt virker lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.