Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feil temperatur settes med automasjon


PerT

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er vel en kombinasjon av ulike systemer, men jeg prøver meg i dette forumet, bare å flytte om det ikke passer her.

 

Jeg bruker Homebridge og SmartThings med homebridge-smartthings plugin for å kunne bruke HomeKit for å automatisere ELKO super termostater. Det fungerer fint å sette temperaturen fra Hjem-appen, men hvis jeg lager en automasjon i Hjem-appen for å sette temperaturen settes den alltid til en annen verdi enn den jeg har valgt. Det virker som det brukes en cachet verdi eller noe sånt 🤔 Dette fører til kalde gulv om morgenen, så jeg prøver å få fikse dette fort 🥶. Det er samme oppførsel enten jeg oppretter en stemning og legger den til i automatiseringen, eller bruker enheten direkt i automatiseringen. I loggen i Homebridge ser jeg at den gale temperaturen sendes til SmartThings, så det virker nesten som det er Hjem-appen som sender feil verdi til Homebridge, eller det kan være Homebridge som sender feil verdi til pluginen.  Er det noen som har vært borti noe av det samme, og eventuelt har en løsning?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.