Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av takvifte vha komfyrvakt?


jkaberg

Anbefalte innlegg

Jeg har en takvifte med RF styring som bruker chip fra Microchip (MRF89XAM8A) - ser ut som dette er 868 mhz. Samtidig har jeg en komfyr vakt fra Micromatic (Microsense) som jeg ser (fra FDV dokumentasjonen) operere på 433 mhz. 

 

Hadde en ide om og få skrudd på/av takviften i takt med platetoppen (idag brukes en fjernkontroll til dette). Men jeg er usikker på om komfyrvakten faktisk gir fra seg et signal når platetoppen skrur seg av/på - dette skal jeg prøve og finne utav (har en RTL-SDR og en Sonoff RF bridge) vha sniffing. 

 

Men er det noen som har prøvd seg på noe lignende? Eller evt kan dele tips/tanker om hva jeg bør være obs på 🙂

 

Selve automasjonen vil jeg mest sannsynlig gjøre med Sonoff RF bridgen og/eller en Raspberry PI med GPIO (pin 7?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

bumper denne. 

 

Jeg kunne selv vært interessert i å fått status på komfyrvakten.

 

Ikke kanskje kjemepnyttig, men hvis det lot seg gjør enkelt, så kunne vært greit å få verifisert at ovnen faktiske er skrudd av når man reiser bort, for eksempel. 

 

Fikk du noen gang sett på dette?

Endret av Tinker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.