Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event for styring av garasjeport


GeirN

Anbefalte innlegg

Tenker å benytte en Fibaro rele jeg liggende til å styre garasjeporten.

Event for å trigge releet 1sek, er greit.

 

Det jeg lurer på er event for Fibaro push bryteren som jeg tenker å trigge med. Hadde også vært greit  kunne trigge via mobilen også, men tror nok bryteren på vegg vil brukes mest.

Om noen som har satt opp noe slikt før og kan tipse ville det vært supert.

Vil vel også sette på en magnetkontakt for å vise om port er nede eller oppe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, GeirN skrev:

Tenker å benytte en Fibaro rele jeg liggende til å styre garasjeporten.

Gå for Smart Implant, den er potensialfri og har parametere for akkurat dette. :)

 

Fibaro-reléene er vel ikke potensialfrie? Så da kan det være du steker garasjemotoren din, og det kan være greit å unngå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel Relay Switch, så det burde gå. Men Fibaro Smart Implant er betydelig smoothere. Mange her som gjør det samm. Jeg har den koblet mellom pulsbryteren og garasjeportmotoren, og da fungerer begge deler (dvs. Z-wave og bryter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moskus skrev:

Ja, det er vel Relay Switch, så det burde gå. Men Fibaro Smart Implant er betydelig smoothere. Mange her som gjør det samm. Jeg har den koblet mellom pulsbryteren og garasjeportmotoren, og da fungerer begge deler (dvs. Z-wave og bryter).

Ja ser på den nå. Ser bedre ut en releet jeg tenkte å benytte. Så da kan jeg sette opp et event fra en Fibaro push button som styrer porten vil jeg tro,

Har lyst på en ekstra bryter på vaskerommet som styrer port opp/ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.