Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

RTSP-kamera lokal uten cloud


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har brukt Android IP Camera-appen og den gjorde akkurat det jeg ville. Jeg kunne ta ut en lokal videostrøm.

 

Finnes det dedikert utstyr som gjør det samme, slik at jeg slipper en gammel telefon? Jeg kan ikke forsone meg med en app og deling med kommersielle selskap. Vil at dette skal være helt lokalt.

 

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at tplink sine Tapo kamera har en integrasjon til Home Assistant som er lokal. Riktignok må en opprette en konto og installere en app for å sette opp kamera, men etter at det er gjort så kan en avinstallere app. Integrasjonen mot Home Assistant er helt lokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt: Du trenger ikke kjøre Home Assistant for å bruke Tapo-kameraene. Du kan bruke omtrent hva som helst, det er RTSP-støtte i dem. :)

 

Hvis du får fatt i originale Wyze-kameraer så er de veldig små og hendige, og har utmerket kvalitet og RTSP-støtte. :)

Jeg har to knock-off-kameraer (bomkjøp). De er greie nok de også, men mer styr for å få tilgang til RTSP-strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Bare så det er sagt: Du trenger ikke kjøre Home Assistant for å bruke Tapo-kameraene.

Nei, du trenger ikke. Men det er ganske nyttig fordi en får tilgang til ekstra funksjonalitet som bevegelsesensor (bevegelse i bildet) og styring av kamera.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drøss med kameraer har RTSP selv om det ikke står noe i dokumentasjonen om det..

Men jeg kan anbefale et Reolink kamera, men du bør lage en deny-regel i brannmuren på kameraet da det spør om sky-ting..

Hikvision er et annet godt alternativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, hvg99 skrev:

Takk for gode tips.

 

Jeg ser de har 15 fps blant de billigere modellene. Hva tenker du om det?

Kommer vel an på bruken? Jeg har kamera som er helt nede i 1bps og det er helt greit til å sjekke status på hagemøbler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.