Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DCS‑8302LH Full HD Outdoor Wi‑Fi Camera


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg dette kameraet for noen dager siden. Ifølge netonnet skulle denne ha støtte for RTSP, noe den ikke har fant jeg ut. Ser dog at den har støtte for ONVIF. Problemet er at ikke får lagt den til i home asssitant via integrasjonen ONVIF. Har prøvd flere forskjellige porter, samt passord. Har prøvd med port, 5000 (default), 554, 80. Passord har jeg prøvd; pincode på kamera, password. Er det noen som har fått til å lagt det kamera til? Hvilken port bruker dere og evt brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei. 
Jeg sitter med samme problem. Forsøkte i Synology Surveillance Station også. Fikk lagt den til og hentet test-bilde, men ingen video stream. 
For onvif er det port 80, admin som brukernavn, og pin-kode du finner bak på kameraet som passord. 
Jeg har ikke ennå funnet full url for onvif/rtsp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei, 

 

Vet at denne tråden er uhorvelig gammel og at dere mest sannsynlig har fått det til å virke nå, men skriver uansett noe her i tilfelle andre skulle få samme utfordring.

Jeg har samme kamera og kjører dette til ZoneMinder og Blue Iris (for å teste hva som virker best). Satt det opp med ONVIF, og den sier at streamen er på rtsp://admin:PIN@IP-adresse:554/live/profile.0 for 1920x1080. /profile.1 er for 720p.

 

Hvordan opplever dere bildekvaliteten på dette kameraet? Jeg synes det er omtrent ubrukelig selv om streamen sier at det er 1920x1080. Den virker altfor hardt komprimert, eller så er videoen kraftig oppskalert for at man skal tro det er full HD. Har sett på streamen rett fra kameraet i VLC, så det er ikke noe som Blue Iris eller ZoneMinder gjør. Oppløsningen på videostrømmen ser ut til å være relativt likt 360p og for hver keyframe så ser man at bildet får store forandringer (et lite "hopp"). Tror jeg må bytte ut eller sammenligne med noe fra f.eks. Reolink, for ville tro at et full HD-kamera skulle være en del bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøpte dette kamera på Black Friday tilbud nå, og sliter også med å få rtsp-URLen til å virke. Bruker VLC media player til testing.

I følge datasheet skal det støtte rtsp, men det virker å være litt forskjellige løsninger som funker følge denne tråden på forum.dlink.com.

Jeg har ikke fått noe til å virke enda...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im_IB skrev (11 timer siden):

....  litt forskjellige løsninger som funker følge denne tråden på forum.dlink.com.

Takk!
Da fikk jeg bilde ut av det kameraet. Kjøpt hos Kjell. Brukte ONVIF device manager logget inn som admin:<PIN kode>.

Så er det bare å kjøpe flere og sette opp for å sjekke når musefellene på hytta må tømmes for mus. Så kan PTZ kameraet som står der nå flytte utendørs der det hører hjemme. 😉

ONVIF Manager er fin til debugging. Så er det bare å flytte til Blue Iris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har gjort som dere, kjøpt flere av dette kameraet på kjell på black week. Jeg sliter med å få det til å funke. Nå har jeg forsøkt mange forskjellige måter å sette det opp på. Automatisk via ONVIF, manuelt med RTSP med alle mulige varianter av path til videostream. Flere av oppsettene gir et stillbilde og OK test, men ingen av oppsettene klarer å streame video fra dette kameraet.

 

Jeg har også lastet ned og installert ONVIF device manager. Den finner kamera, får logget på, kan vise nettverksinnstillinger osv, kan også vise stillbilde, men ingen videostreamer funker.

 

Hjelp.... Har egentlig ikke lyst å returnere dem, men jeg forstår ikke helt hva som kan løse dette...

 

Kjører Synology, BTW... alle tester gjort i den Surveillance Station der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23/11/2022 at 20:58, Im_IB said:

det virker å være litt forskjellige løsninger som funker følge denne tråden på forum.dlink.com.

Hmm, ser at tråden også viser til DCS-8000LH oppskriften min 🙂

 

Men som forventet var ikke den noen suksess med dette kameraet.  Egentlig ikke så rart. Hvis DCS‑830xLH allerede har rtsp enablet så er jo problemstillengen en helt annen.  Det er heller ikke å forvente at blåtann-hacket funker med nyere firmware.  D-Link var rimelig kjappe med å stenge akkurat det hullet.  Det er enn nok andre hull å ta av, men jeg går fort lei av whack-a-mole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da havner de 2 kamearaene jeg kjøpte på Blakk Fredag i hver sin fuglekasse. 😄
Det likte ikke å fokusere så nær. Men det var forholdsvis enkelt å buksprette, fjerne sperrevoksen og skru litt på linsa for å få ønsket fokus. 10cm er vel passe.

Samtidig passer jeg på å ikke plugge inn høyttaleren. I tilfelle fingerfommel fra min side så vil jeg jo ikke skremme vettet av fjærdottene.

Sjekket med sekundviser at den ikke "hopper". Jeg prøvde nemlig med ESP32-CAM og den bare lugger!

Jeg ser også at om jeg "tjuvtitter" i mobiltelefon appen så blir oppløsningen dårlig. Stenger jeg appen så blir den bra igjen.

Da er neste steg å bygge et fuglehus som rommer kameraet, henge det opp og håpe det går bra på visningen.

Riktignok ikke hjemmeautomasjon. Om jeg ikke legger inn varme og termostat i kassa da.....

TestKamera.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.