Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nespresso Bluetooth


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny Nespresso-maskin med bluetooth-støtte.

Noen som har erfaring med automasjon av blåtann-produkter?

Er ganske blank her. Brukes det vanligvis kryptering på så korte avstander?

MÅ jo ikke integrere denne med HomeSeer, men det hadde jo vært veldig kult! :-D

Endret av aeklo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, aeklo skrev:

Noen som har erfaring med automasjon av blåtann-produkter?

I utgangspunktet er det en dårlig idé. Bluetooth er egentlig ikke laget for det.

 

Men hvis noen andre har gjort noe, gjerne med en RPi, så er det jo fint mulig å bygge videre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det en dårlig idé. Bluetooth er egentlig ikke laget for det.
 
Men hvis noen andre har gjort noe, gjerne med en RPi, så er det jo fint mulig å bygge videre på det.


Altså ikke helt trivielt å få til da, forstår jeg.
Får kanskje bare la kaffemaskina leve sitt eget liv [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye nespressomaskinen ser vedig fin ut, men automatsieringen virker mer som en gimmick. Som Moskus påpeker er Bluetooth ikke noe særlig for automatisering.

Også jeg har nespresso, men jeg har aldri savnet automatisering. Jeg har dog vurdert en plug-in modul for å få den til være på og ferdig oppvarmet når jeg trenger den, men det går uansett så fort at nå som jeg har plug-in moduler liggende, har jeg ikke fått somlet meg til å bruke dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye nespressomaskinen ser vedig fin ut, men automatsieringen virker mer som en gimmick. Som Moskus påpeker er Bluetooth ikke noe særlig for automatisering.
Også jeg har nespresso, men jeg har aldri savnet automatisering. Jeg har dog vurdert en plug-in modul for å få den til være på og ferdig oppvarmet når jeg trenger den, men det går uansett så fort at nå som jeg har plug-in moduler liggende, har jeg ikke fått somlet meg til å bruke dem.
 
 


Jeg er enig. Det siste jeg trenger er å fjernstyre kaffemaskina når man likevel må drikke kaffen manuelt [emoji1]
Men... Man kan lese av resterende kapsler (bare en teller), se detaljerte feilmeldinger (min gikk varm første gang siden det ikke var vann i boileren), justere vannmengde i alle drikkene med slidere. Koblingen til app'er er altså først og fremst av administrativ betydning. Typisk moro verdier å vise i HomeSeer el.l. [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.